Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pro php Webshop

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de mange fine svar (det var jo egentlig ikke min tråd fra starten, men pyt )

 

Jeg sætter mig ikke ned og bruger ½år på det. For min egen shops vedkommende er en standardløsning helt OK, hvis den virker, og hvis jeg selv kan lægge designelementer ind - det tror jeg nok, jeg skal finde en løsning på.

 

For min kundes vedkommende, skal jeg være ekstra sikker på funktionalitet osv. så den tror jeg nok jeg køber - men jeg giver ikke 70KG! Jeg har et tilbud på 20 KG for en tilrettet open-sourceting inklusiv ét designudkast, så hvis ikke jeg bliver overbevist om noget andet i mellemtiden, så hopper jeg nok på den.....

 

mvh

Hans
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du kan få en webshop implementeret præcist som du vil have den for 20K, så syntes jeg du skal gøre det.

Så lang tid du er sikker på at kvaliteten er som den skal være og den overholder reglerne, så er der ingen ko på isen

Mvh.

Michael
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Sjovt nok så sad jeg med den samme tanke i går. Så kan vi ikke få et link her på Amino hvor man kan tilbyde job eller tilbyde sig.   ( Job søges/tilbydes ) Jeg har bl.a. en ASP / sql opgave jeg gerne vil ha lavet.
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg vil godt lige blande mig lidt i denne tråd med mine 10 øre

Jeg arbejder nemlig som selvstændig webdesigner/udvikler og vil i den forbindelse gerne anbefale et stykke lækkert Open Source software som hedder Joomla!

Joomla! er et CMS, og et af de mere solide af slagsen. Læs evt. mere på www.joomla.org

Til dette fremragende CMS er der et mindst lige så fremragende (ja jeg sparer ikke på superlativerne her :D )stykke shop software kaldet Virtuemart... Virtuemart kan I se på www.virtuemart.net

Virtuemart er altså ikke en standalone webshop, men en komponent til Joomla.

Via templates har man store muligheder for at tilpasse designet rimelig let (skal jeg jo sige, men nu er jeg jo også vandt til at arbejde med det) - i modsætning til f.eks. osCommerce som er temmelig irriterende på det område...

Vil I vide mere om systemet eller har spørgsmål til features m.m. er I altid velkommen til at kontakte mig, men dette er nu ikke ment som en salgstekst, og begge "systemer" er jo også gratis og kan frit hentes på de respektive steder.

Synes bare I lige skulle vide, at de findes...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt over denne debat og kan ikke dy mig :-)

På programmoer.dk kan man gratis lægge opslag ind for opgaver inden for programmering.
 
Der findes mange opensource programmer man kommer langt med. www.oscommerce.com benytter vil vores kunder som eShop.  
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans,

Tak for dit indlæg til min fortælling om min egen butik, hvor jeg har fremskredne planer om en webshop, som jeg selv programmerer i PHP. Der er også et enkelt produkt (eller måske to), nemlig brænde (birk og ask). Jeg har ansøgt om en betalingsordning hos PBS (gratis-kampagne med oprettelse og 1 år abonnement), har købt en betalingsordning til 149 kr/md samt Webhotel Standard hos DanDomain og regner med, at den er testet og køreklar om ca 3 uger. Hvis du er interesseret i at "overtage" mine erfaringer, kan vi godt finde ud af det mod at du kigger min kommunikation igennem med kritiske øjne og kommer med forslag til forbedringer to gange: Lige til en start og efter en måned eller to med friske, indhøstede salgstal.

What you say? Jeg kan alligevel ikke tilbyde dig rabat brænde iår, for mine planer om distribution ligger foreløbig kun i mit eget lokalområde omkring hovedstaden. Det må vi nok vente med til næste år - Men naturligvis, det er en god idé med at lægge tilbud ud på amino. Det kommer, når jeg har shoppen klar.

Det, som min implementering af webshop kommer til at kunne yde til mig er en kundedel og en administrationsdel.
Kundedelen:



       
  1. Grafisk præsentation af varen med pris ved bestilling af hhv. 1, 2 og 3 stk (paller). Man kan så vælge en mulighed og trykke på "Bestil".


  2.    
  3. Så bliver man sendt videre til en side med en formular, hvor man kan indtaste navn, email, telefonnummer og leveringsadresse, og herefter


  4.    
  5. Dankortbetaling med PBS-certificeret side leveret af DanDomain (betalingsordning).


  6.    
  7. Går betalingen igennem, kommer man tilbage til min hjemmeside (med en ordreID), og jeg kan så afsende ordrebekræftelse per email til kunden, og vise denne bekræftelse på en "Tak for din bestilling"-side, hvorefter kunden er overladt til sit frie initiativ igen.




Administrationsdelen af shop-systemet vil kunne lave databaseudtræk på:



       
  1. Alle ordrer


  2.    
  3. Alle ordrer, der endnu ikke har fået leveret


  4.    
  5. Den enkelte ordre, så man kan fortælle systemet, at ordren er leveret


  6.    
  7. Sletning af ordrer (hvis kunden har henvendt sig og fortryder sit køb)


  8.    
  9. Til markedsføring/optimering skal den også kunne fortælle, hvormange der går ind i butikken i forhold til, hvormange der gennemfører bestilling og hvormange der gennemfører betaling, fx per uge eller måned.




Du vælger selv, hvilket layout (standard HTML dokument), det skal lægges ind i, for det hele kører i såkaldte Templates, hvor jeg bare lægger en kode ind, der hvor jeg vil have dynamisk indhold, fx. billede, pris, tekst, farver, grafik etc.

Denne løsning kræver følgende af webhotellet /serveren:



       
  • Internetforbindelse


  •    
  • 20-30 Mbyte harddiskplads


  •    
  • PHP: Version 5 (kan nok nemt tilrettes til PHP version 4)


  •    
  • MySQL: 1 database med kundeoplysninger og "sessions"oplysninger





Side 3 ud af 3 (26 indlæg)