Har et ApS og har altid mindst DKK 80.000 stående på en bankkonto. Det er et tilstrækkeligt kapitalberedskab, som dækker mine udgifter. Overvejer nu, at købe en ETF med 3741 forskellige statsobligationer for DKK 50.000, da banken giver 0 % i renten på det kontante indestående. ETF'en er let omsættelig, men mit indestående i kontanter vil så, undertiden, komme under 50.000. Imidlertid vurderer jeg, at jeg stadig overholder kravet om et tilstrækkeligt kapitalberedskab. Har jeg ret i det? Altså, kan en del af kapitalberedskabet udgøres af fx statsobligationer? /anders NB. Beklager kategorien - kan kun oprette spm. under "alt det andet" |
ja så længe de er taget til aktuel kurs kan de sagtens helt som varelager og alt muligt andet - de er vel tilmed hurtige at realisere
Lige nu må vi så nok ikke håbe der er for mange Græske imellem. Rent nysgerrigt - hvad er det for en EFT og er den valgt ud fra rente eller sikkerhed eller kombi - i et evt faldende obl. marked kan 0 rente jo hurtigt være afløst af minus rente
vh John H