Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om toldpriser på små og store ordre

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino og toldeksperter

Jeg har tænkt mig at importere nogle varer fra Kina og vil i den forbindelse gerne vide hvordan jeg kan minimere mine udgifter på fragt og told.

Lige pt. er det kun 2 stks. af produktet jeg har bestilt for at anse kvaliteten osv. Jeg har været inde på toldtoldberegneren og beregnet det til at være 393,13 kr for told og moms på de to stykker varer.

Hvis jeg senere hen vil importere en større ordre, vil tolden da stige? Jeg tænker lidt på fx tøjbutikker der importerer tøj fra fx USA i store mængder. Er det ikke ret dyrt for dem, hvis mit produkt går fra ca. 94 kroner til at være næsten 400 kroner inklusiv told og moms, så er det vanvittigt dyrt?

Vil det hjælpe på prisen at registrere sig som importør?

For lige nu virker det til at være hamrende dyrt at Danmark skal tage så mange penge ud af borgeren?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:31

Du må overhovedet ikke importere fra uden for EU uden at være importregistreret - Er det til videresalg skal varen så ryge retur. Og ja - told er jo en % sats så jo mere jo dyrere men der er ikke moms at betale hvis du er momsregistreret. Inden du brokker brokker brokker over Danmark og penge ud af borgeren - så sæt dig ind i tingene helt ærligt. Told er ikke et dansk fænomen men noget der er i princip i alle land. Faktisk har vi en meget stor toldfri union i EU (som inkluderer visse andre lande) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:07

Okay, tak. Og nej som sagt, så har jeg kun købt til mig selv, hvis jeg senere skulle importere med henblik på videresalg, så vil naturligvis registrere mig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)