Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop, har I mon det, jeg søger?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er i øjeblikket ved at undersøge mulighederne for at opstarte en webshop. Jeg overvejer kraftigt at gøre det i Prestashop. Bl.a. fordi de virker til at have nogle gode moduler. Men, jeg har dog prøvet at lede efter et bestemt modul, som kan løse min udfordring. Og det var her jeg tænkte, at alle jer med viden om Prestashop måske kan hjælpe mig. 

Jeg søger et modul, hvor man kan give adgang til tredjepart (det vil sige min Pick & Pack partner), som manuelt kan gå ind og se hvilke ordrer, der er tikket ind i webshoppen samt se adresseoplysninger OG foretage en transaktion, så jeg ikke selv skal bruge tid på at dagligt at holde øje med hvilke ordrer, der er tikket ind eller gennemføre transaktioner. 

Håber I alle sammen kender til sådan en modul, jeg har desværre endnu ikke kunnet finde et. 

Bedste hilsner Morten

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Så er det ikke et modul du skal bruge men du skal give ham administrator rettighedder i backoffice

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg bruger selv prestashop på usb stik og giver gerne en gratis shop i prestashop, med et ny koncept da kommer indenfor 2 uger målrettet din forretning,. 

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Som skrevet før, så kan du give ham admin rettigheder, du behøver dog ikke give ham fulde rettigheder som administrator. En bedre måde er at eksportere dine ordrer til hans email som csv eller lign. og lade det køre cronjob så du ikke skal gøre det manuelt hver dag. Du kan evt. også bare få tilføjet hans email adresse, så dine ordrer automatisk også bliver sendt til ham når de tikker ind. Så skal du bare selv skifte ordre status og hæve pengene. Det kommer lidt an på hver meget du er interesseret i at han har mulighed for at kigge rundt i den admin del. Hvis du har brug for hjælp til shoppen er du meget velkommen til at kontakte mig på kim@cyberdata.dk
Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Det lyder som om, at jeg godt kan automatisere "ordreoversigten", så de nye ordrer bliver sendt til min logistik-partner, men at jeg ikke kan undgå at skulle ind manuelt og gennemføre betalingerne. Er det korrekt forstået ? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtigt indspark og min ærlige mening efter at have lavet webshops i mange år for professionelle kunder. 

1. Du kan starte ud med en amatør webshop, for at lære at drive foretningen (og det er en fin ide) men vil ikke anbefale at gøre foretningen afhæning af den, hvis du gerne vil drive foretningen til noget stort.  

2. Hvis du vil lave en professionel webshop så spring prestashop over og brug woocommerce istedet! 

3. Du kan i princippet lave en professionel webshop bygget på woocommerce selv, men:

- Amatører slipper ikke for tekniske fejl, frustrationer og mange timers arbejde.  

- Amatører (det gælder også mange af de amatører der sælger billige wordpress løsninger) overser tit mange af de ting der foregår under overfladen. 

- Min påstand vil være du ikke er kompatent til at lave en professionel webshop, hvis du ikke har stærke kompatencer der både dækker kode(PHP, jquiry, HTML5, CSS/LESS/SASS), design, UX, SEO, markedsføring, og kommunikation / branding! Min erfaring fra kunder der kommer til mig for at få hjælp er oftest at mange af de små leverandører mestre enten det tekniske, eller det andet aspekt, det er sjældent de mestre begge dele - det samme gælder endnu oftere visa versus.  

- Du skal forvente at bruge 20-50 x så lang tid på selv at lave din shop, som hvis du har en professionel til det (medmindre du har stor erfaring med kode, wordpress, design, seo osv). Din tid er bedre brugt med at lære at administrere shoppen, og lære at drive forretningen end med at bygge den! 

Mvh
Dennis O. Madsen
ADONE.DK


Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis O. Madsen:
2. Hvis du vil lave en professionel webshop så spring prestashop over og brug woocommerce istedet! 

Woocommerce er let at gå til, men det er trods alt kun et plugin til Wordpress. Det er helt klart en løsning jeg kan anbefale til små simple shops med få kunder.

Til store webshops med særlig funktionalitet, vil jeg helt klart anbefale Magento.

Prestashop droppede jeg for et par år siden pga. alt for mange bugs.Smile

(Jeg er uddannet udvikler)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis O. Madsen:
Hvis du vil lave en professionel webshop så spring prestashop over og brug woocommerce istedet! 

Det er simpelt hen denne måneds bedste Joke Skype-BigSmile. Det er sgu en is værd. Jeg giver hvis du engang kommer forbi.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I er ikke nogle af salgs personerne fra Magneto er i? :P 

IMO er det du skriver en meget populær men fuldstændig forkert betragtning, der hovedsageligt er skabt af Magneto udviklere for at skræmme kunderne væk fra woocommerce! Og så lever projektet altså lidt for godt på Ebays arv! 

"Magento  has been a fantastic example of how a strong marketing plan can convince people that if it looks and sounds good, it must be good." - Fred Bliss

Fred Bliss, er ekspert i den slags kode struktur, jeg har netværket med ham i flere or, og han har altså flere gange lavet en grundig revision af koden.

Woocommerce har IMO over de senste år vundet helt ekstemt meget ind i forhold til opbygning og kvaliteten af koden! 
Woocommerce DEV er simpelthen meget, meget bedre end Magneto DEV! 

Kort fortalt: 
Mine woocommerce sider køre bedre end mine magneto sider, de har været meget nemmere at udvikle, de fungere meget bedre grafisk (fordi teknologien templatesne bygges på er bedre at udvikle i), de ligger bedre på google, de køre hurtigere, de kræver mindre server juice, og de er meget meget meget nemmere at betjene for mine kunder! 


"Kun et plugin til wordpress"! 
Det er så værdiladet en formulering som noget kan være! 

Wordpress er et af de best programerede CMS motorer der er lavet, period! 
Woocommerce er en fuldt programmeret (og en af de best programmerede) open source webshops-motorer der er lavet! 
Det at woocommerce intrigere fuldstændigt og fejlfrit ind i wordpress, er altså kun en fordel! 
Det gør den bedre, ikke dårligere! Det gør også udvikling meget billigere for kunderne! 


Wordpress generelt har et dårligt ry, fordi det et to hovedet monster:
Det kan bruges ud af boksen for amatører, men det kan også bruges professionelt, hvis man er en professionel udvikler der ved hvad man laver!  


Men af samme grund er der mange professionelle udviklere der styre uden om wordpress, fordi de ved det er svært at sælge professionelle løsninger der ikke har ry for ikke kun at være for professionelle udviklere! Eller fordi de er blevet fanget i Magneto hypen! 


Jeg anbefaler selvfølgelig ikke folk der ikke ved noget om kode og database struktur at udvikle i wordpress selv blot fordi det er muligt!
For amtør projekter eller folk der gerne vil lære om wordpress er det fint, men blot for man kan, betyder det ikke man bør. 


Jeg var med i wordpress projektet fra starten, men har ellers selv i mange år udviklet og kodet i og til mange andre systemer (inklusiv MANGE Magneto shops). 
Men det sidste år har jeg altså skiftet til stort set kun at udvikle woocommerce shops, fordi de ganske enkelt bliver meget, MEGET bedre!
Der er MANGE ting jeg ikke bryder mig om ved magneto!  

IMO er Magneto totalt overhypet som professionel løsning!
Det er slet ikke min erfaring at det kunderne modtager oftest er professionelt, langt de fleste Magneto webshops jeg støder på er noget bæ for at sige det mildt!  
Indrømmet det nok delvist mindre skyldes platformen og mere at den type magneto tiltrækker = rene-teknik-nørder der er elendige til at udvikle og mest af alt designe web! 

Hvis man syntes det at ende op med en nem og super simpel backend der er nem at vedligeholde gør det til en "lille shop", så sure!
Men det er en fjollet måde at se på det på!
 
Magneto stinker medmindre du er villig til at have professionelle nørder ansat til at drive shoppen! 
Det er altså ikke indbegrebet af enhver form for professionel løsning, at det skal være besværligt at bruge ende produktet! 

Jeg definere en professionel løsning, som en der kan få kunderne ind på siden, udsætte dem for professionel og effektiv branding, og få dem til at gennemføre en handel! 
En shop der er brugervenlig, nem, enkel at styre: men kan bære alt den funktionalitet man kan tænke sig at få brug for! 
En der er sikker og køre fejlfrit! 

Det kan tage ugevis at oprette produkter rigtigt i Magneto, woocommerce er som motor bygget meget, MEGET smartere op! 

DEV'en og opdateringerne er problematiske! 

Magentos teamer er bygget på XML, hvilket er et mareridt at arbejde med hvis man er en professionel tema udvikler der også forstår design vinklen! 
Magnetos teamer bruger ikke en MVC eller HMVC model! 

Magneto er en resource sluger uden lige, er langsomt, og er svært at for brugerne at bruge! 
Google kan ikke lide langsomme hjemmesider! 


Wordpress filosofi er at gøre tingene så simpelt som muligt, magnetos er at gøre det så kompliceret som muligt! 
Nogle udviklere tror kompliceret er = professionelt! og enkelt lig amatør! Jeg ser direkte modsat på det! 

Jeg har udviklet flere webshops på woocommerce der har mere end 20000 produkter, mere end 50000 besøgende om måneden, mere end 250,000 poster i databasen og de flyver på forhodsvis beskeden server kraft! 

Jeg har lavet mange webshops i magneto, men har altid følt det var et mareridt at arbejde med! 

Mange sælger Magneto på at alt er muligt og unikt, men der er intet der ikke kan laves i woocommerce, alt er muligt!
Omvendt er det også muligt at lave solide, billige, men stadig professionelle løsninger, ved at købe sig til billige komponenter!
Det spare kunden mange penge!  

Jeg deler din erfaring med Prestashop! 

Jeg er ikke blot uddannet udvikler, jeg er en rimelig erfaren udvikler der i mange år har designet løsninger for mange kunder! ;) 
Modsat mange der kun kan kode (jeg har 30 års erfaring med at kode), så har jeg også bygget store design og markedførings kompetencer oven på! 

Mvh
Dennis O. Madsen
ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Dennis O. Madsen:
Hvis du vil lave en professionel webshop så spring prestashop over og brug woocommerce istedet! 

Det er simpelt hen denne måneds bedste Joke Skype-BigSmile. Det er sgu en is værd. Jeg giver hvis du engang kommer forbi.

Hvori er det du mener joken ligger?! 

Mvh
Dennis O. Madsen
PS: flot at argumentere med negativ karma, når man er tør for argumenter! 

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)