Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørende sælger! Umuligt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ansager
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber at kunne få lidt hjælp herinde.

Jeg har søgt nyt job i de sidste par år men uden held. Jeg får som regel den samme afvisning, at jeg mangler erfaring indenfor kørende salg.

Og ja, det mangler jeg men de sidste 13 år har jeg arbejdet som salgsassistent i den samme butik. Jeg er gået fra lærling - udlært - butiksbestyrer - butikschef men får det samme afslag gang på gang.

Mit spørgsmål lyder på om nyansættelser af sælgere kun går til folk med erfaring eller findes der områder hvor er mulighed for større succes med at komme igang som kørende sælger?

Jeg ser frem til råd, tips og tricks til at komme et skridt videre.

På forhånd tak

/Martin

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:24

Nu skriver du ikke hvor du kommer fra i DK - og hvilket slags kørende sælger du søger ?

Men eller er firmaet Berner kendt for at give chance til folk uden den store erfaring ( tjek hos jobindex)

Og nu ved jeg ikke hvor mange jobs du har søgt, måske handler det mere om din ansøgning - den skal jo være skarp specielt som sælger, f.eks. en liste med hvilket resultater du har opnået osv.

Fra Ansager
Tilmeldt 29. Oct 11
Skrevet kl. 21:44

Bor ved Billund og har prøvet Berner, dog uden held.

Min ansøgning har udviklet sig siden jeg startede den og mener selv at den indeholder hvad der er nødvendigt.

Jeg sender i gennemsnit 1-2 ansøgninger i ugen til stillingsopslag som jeg finder interessant, udover en enkelt eller to uopfordrede men har jeg ikke haft meget held med.

Tilmeldt 26. Sep 14
Skrevet kl. 22:10

Kommer du til samtale hos de forskellige firmaer ?

Fra Ansager
Tilmeldt 29. Oct 11
Skrevet kl. 08:21

Har været til en håndfuld samtaler hvor de mest ligger vægt på at jeg mangler erfaring fra den anden side af disken.

Men håbede at 13 års erfaring fra butik havde et eller andet at sige men ser desværre ikke sådan ud.

Tilmeldt 26. Sep 14
Skrevet kl. 09:21

Martin Westergaard:
hvor de mest ligger vægt på at jeg mangler erfaring fra den anden side af disken.

Hmmm, er det ikke bare en dårlig undskyldning. Det handler vel bare om at du ikke har formået at sælge dig selv til samtalen, og dermed tror de ikke at du kan sælge deres produkter. Du har måske heller ikke formået at fortælle dem hvilket resultater som du kan opnå/skabe for dem.

Det smukke ved et sælger job, er at hvis man er født sælger, så handler det ikke om hvilket uddannelse eller skole man har gået på - nej, det handler om man kan sælge. Jeg kender sælgere som er gået ud af handelsskolen og direkte ud og fået et sælger job, fordi de har formået at overbevise deres arbejdsgiver at de er dygtige sælgere.

Martin Westergaard:
Men håbede at 13 års erfaring fra butik havde et eller andet at sige men ser desværre ikke sådan ud.

Jamen, det kommer da an på hvad du har lavet i butikken i de 13 år - hvis du har fyldt varer op på hylder og passet lageret i 13 år, så har det nok ingen relevans. Hvis du derimod har rådgivet kunder (f.eks. i en vinafdeling eller lign.) så er fint. Men husk i detail branchen er der mange ekspedienter og få sælgere (siger ikke du er en af ekspedienterne) men der er stor forskel på de to stillinger.

Og et alternativ til at blive kørende sælger, er måske at tage et andet job på vejen, f.eks. som bilsælger eller lign. hvor du rent faktisk bagefter kan vise dine salgsresultater.

Og ellers hvis du er helt sikker på at du er den fødte kørende sælger, kan du bare forslå næste gang til jobsamtale at du er den fødte sælger og du er villig til at bevise at der er handling bag dine ord, så du er villig til at køre 20% fast løn og 80% provision.

Så held og lykke og husk en rigtig sælger giver ikke op, men derimod analyser sig selv og hvorfor han/hun ikke får jobbet/ordren. Så hvis du tror det er svært at få et kørende sælger job, så er det ingenting i forhold til at få ordre hos kunderne :-)

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 14:13

Hvad med at starte som freelance sælger, og derved skaffe den erfaring med jobbet der tilsyneladende er nødvendigt.

Mange inklusivt mig selv har brug for hjælp fra en freelance sælger, så hvis du tror på dig selv, er jeg sikker på at det er en mulighed.

har du lyst til at prøve, kan jeg kontaktes på mail spr@sr-trade.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)