Hej, Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe mig med et par spørgsmål. Når jeg sælger noget via min webshop kommer der automatisk en faktura jeg kan downloade og sende ud til kunden og gemme i mit regnskab. Mit spørgsmål er så hvordan jeg bogføre den rigtig i forhold til at jeg først kan se pengene på min konto efter noget tid (jeg har teller som indløser). Jeg bruger forresten dinero. Skal jeg så bare oprette et finansbilag derinde hvor jeg skriver mit faktura nr fra mit fakturasystem, fakturadato - også bliver jeg så i tvivl - ved jeg skal bogføre den på konto for salg af varer m moms. - men hvad skal modkontoen så være, pengene er jo ikke gået ind på min bank? Skal det så under tilgodehavende et sted? Hvordan gør jeg så når jeg så for betalingen? Skal jeg så oprette et nyt finansbilag eller er det kassekladden jeg skal bruge til at registrere at betalingen er gået ind (eller er der en nemmere måde) - og hvad så med dit gebyrer teller putter på samt abonnement der også er på adviseringen fra dem.. Ih jeg håber nogle kan hjælpe mig. På forhånd rigtig mange gange tak. Mvh. Malene |
du kan holde teller for sig ved at ha en konto i beholdninger der hedder teller. Så går pengene der hen, og når du så får overførsler fra teller, så føre du fra teller til bank - det kan du gøre samlet for en dag eller en uge eller hvad du vil bare teller og bank så stemmer
vh John H