det kan jeg ikke genkende - men det ligner en korrekt rubrik bare fra udvidet selvangivelse men jeg har ikke tid til at gå ind og kontrollere - under mig lidt over overskriften - ville mene teksten skulle hedde Kan du ikke finde en rubrik i forskud der hedder: (måske hedder den også 15 i forskud) Anden personlig indkomst som f.eks. privat dagpleje og hushjælp mv. før fradrag af AM-bidrag i rubrikken, men den vil ha samme effekt som den du viser - ellers må du lige ringe til skat eller se om andre svarer hvis ikke du kan finde en rubrik med den tekst |
Modtagelse af honorar/freelance som umyndig, hvor skal det skrives i skat?
det er fordi den vil vide om du har haft noget indkomst skat ikke kender, så du skal skrive det du har haft til nu i år i de tro felter hvis du har haft den type indkomst vh John |
Hej John, feltet med honorar - kan man udfylde i den ift. hvad man modtager i honorar? Ved du det? Kører som CPR, men det er forskelligt om det er for private eller virksomheder. |
jep du kan skrive i felt 12 i forskud - men ikke i selvangivelse, da det er udbetalers pligt - når det er virksomheder, at indberette til skat, så i selvangivelse, vil det stå der automatisk (hvis ikke så har firmaet der betaler ikke fradrag og står til bod i stedet) Er det ikke et firma der betaler CPR så er det rubrik 15 - men firmaer - altid rubrik 12 vh John Hannover |
du skal jo så skrive 10.000 kr i feltet for lønindkomst - det er jo det du har haft |
Altså i den hvor jeg skrev 1 kr? Så jeg skal hele tiden skrive det jeg er oppe på, og ikke bare "plusse" hvis man kan sige det sådan? :) |
nej din lønindtægt hidtil i år skal du da skrive i der hvor der står lønindkomst inkl sømands osv - der hvor du skal udfylde din indtægt indtil nu |