Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtagelse af honorar/freelance som umyndig, hvor skal det skrives i skat?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg ikke genkende - men det ligner en korrekt rubrik bare fra udvidet selvangivelse men jeg har ikke tid til at gå ind og kontrollere - under mig lidt over overskriften - ville mene teksten skulle hedde  Kan du ikke finde en rubrik i forskud der hedder: (måske hedder den også 15 i forskud) Smile

Anden personlig indkomst som f.eks. privat dagpleje og hushjælp mv. før fradrag af AM-bidrag  

i rubrikken, men den vil ha samme effekt som den du viser - ellers må du lige ringe til skat eller se om andre svarer hvis ikke du kan finde en rubrik med den tekst

Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 00:41

Jo.
Jeg har denne: 

Tilmeldt 15. Jan 15
Skrevet kl. 00:43

Men når jeg prøver at indberrette noget, kommer dette: 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48

det er fordi den vil vide om du har haft noget indkomst skat ikke kender, så du skal skrive det du har haft til nu i år i de tro felter hvis du har haft den type indkomst

vh John

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 11:06

Hej John, feltet med honorar - kan man udfylde i den ift. hvad man modtager i honorar? Ved du det? Kører som CPR, men det er forskelligt om det er for private eller virksomheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

jep du kan skrive i felt 12 i forskud - men ikke i selvangivelse, da det er udbetalers pligt - når det er virksomheder, at indberette til skat, så i selvangivelse, vil det stå der automatisk (hvis ikke så har firmaet der betaler ikke fradrag og står til bod i stedet)

Er det ikke et firma der betaler CPR så er det rubrik 15 - men firmaer - altid rubrik 12

vh John Hannover

Tilmeldt 15. Jan 15
Skrevet kl. 14:30

Halløj igen John..

Nu har jeg lige prøvet, og skrevet 0 i de andre ting, men så siger den jeg stadig har mit fulde frikort tilbage, minus den 1 kr jeg prøvede at indberette? 
Det er ikke sandt.. Jeg har et arbejde og har tjent små 10.000 indtil videre, hvorfor har den ikke medregnet det? 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20

du skal jo så skrive 10.000 kr i feltet for lønindkomst - det er jo det du har haft

Tilmeldt 15. Jan 15
Skrevet kl. 19:27

Altså i den hvor jeg skrev 1 kr? Så jeg skal hele tiden skrive det jeg er oppe på, og ikke bare "plusse" hvis man kan sige det sådan? :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43

nej din lønindtægt hidtil i år skal du da skrive i der hvor der står lønindkomst inkl sømands osv  -  der hvor du skal udfylde din indtægt indtil nu

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)