Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer taget af tolden i Kina

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn..

Nu er det ikke Keld der har skrevet det du refererer til

mvh Keld 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:29

Ravn:
 Med hensyn til parallel import er det ikke lovligt at importere mærkevare fra lande udenfor EU til EU da det krænker mærkevare rettighedshaveren.

Ulovligt er måske så meget sagt. Sony vil kunne lægge sag an og vinde den så der skal betales erstatning. Men der er ingen klar lov mod det.

Mvh Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 19:37

Jesper Jørgensen:

Ravn:
 Med hensyn til parallel import er det ikke lovligt at importere mærkevare fra lande udenfor EU til EU da det krænker mærkevare rettighedshaveren.

Ulovligt er måske så meget sagt. Sony vil kunne lægge sag an og vinde den så der skal betales erstatning. Men der er ingen klar lov mod det.

Mvh Jesper

Hej Jesper

Det lyder godt nok noget besynderligt det du skriver. Hvordan er det lige at man kan blive dømt til at betale erstatning for noget der ikke er ulovligt?

Hilsen

Ravn 

Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:23

Hej Ravn

Varerne er købt som originale, så det går jeg da ud fra de er. Jeg har haft kontakt til UPS, men de siger, de ikke kan hjælpe mig, så længe varerne ikke er frigivet. Sælger har givet mig et trackingnummer.

Jeg er stadig i dialog med sælger, men han er meget vag i sine formuleringer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:31

Ravn:

Hej Jesper

Det lyder godt nok noget besynderligt det du skriver. Hvordan er det lige at man kan blive dømt til at betale erstatning for noget der ikke er ulovligt?

Det er besynderligt. Det med erstatning er jeg ikke 100% sikker på men der findes ingen dansk lov der gør det ulovligt. Der er en "infosoc" lov for bøger og lign. men ikke almindelige produkter.

Det eneste der foreligger er "Silhouette dommen" fra EF domstolen i 1998. Herom skriver Børsen:

EF-domstol stopper parallelimport af mærkevarer
17-07-1998 09:42
EF-domstolen besluttede torsdag, at det skal være muligt at hindre ukontrolleret parallelimport af mærkevarer til EØS-området, som ud
over de 15 EU-lande består af Norge, Island og Liechtenstein. Domstolen afgjorde således, at den østrigske brilleproducent Silhouette har ret til at hindre reimport af selskabets produkter.

Der står altså at de har ret til at stoppe importen, men ikke at det er decideret ulovligt. Hvilke midler de så kan tage for at stoppe det er jeg ikke helt sikker på.

Mvh Jesper
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 22:02

Hej Altidegodhandel

Du har du jo overhoved ingen garanti for at varerne er ægte, kinesere er mestere i at forfalskealle typer varer og certifikater. Alt taler for at du rent faktisk køber kopivarer, hvorfor skulle de ellers være stoppet i tolden og en sælger der pludselig forbliver passiv, dette burde virkelig give dig stof til eftertanke.

Det er vigtigt at du gør dig klart hvad konsekvensen bliver hvis du bliver taget i importerer kopivare - jeg er helt overbevist on at Sony på ingen måde vel se med milde øjne på sagen.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 07:14

Hej Keld

Hvor stort et beloeb drejer det sig om du har ude at svoemme ?

Jeg bor i Kina og hvis du er interreseret kunne jeg proeve at tage den paa kinesisk med leverandoeren og hoere helt praecist hvad problemet er.

Du kan skrive til : peter.a.olsen@gmail.com

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 07:43

altidengodhandel.dk:

Hej Ravn

Varerne er købt som originale, så det går jeg da ud fra de er. Jeg har haft kontakt til UPS, men de siger, de ikke kan hjælpe mig, så længe varerne ikke er frigivet. Sælger har givet mig et trackingnummer.

Jeg er stadig i dialog med sælger, men han er meget vag i sine formuleringer.

Så kan jeg da sælge et større parti North Face jakker for kun 100 Kr. stykket Wink

Er der nogen som helst garanti for at det er originale produkter? Jeg har set SOONY produkter i Kina og det er ikke en stavefejl.

Hvis det var lovligt at parallel importere, så havde jeg allerede 20 containere på vej hver uge med Coca Cola. Det kunne jeg blive en rig mand på at sælge, men jeg er ikke sikker på at jeg kunne bruge alle pengene i fængselet.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)