Hej, Jeg har en erhvervskunde, der ikke har betalt til aftalt forfaldsdato. Jeg har læst at der ikke bør gå for lang tid inden man "rykker" kunden for pengene for ikke at stå svagere i en eventuel sag, så jeg vil igang men hvad gør jeg? Iflg. vores aftale (både i kontrakt og påført faktura) vil kunden blive tilskrevet en rente på 1.5% pr. påbegyndt måned. Lad os sige kunden skylder mig 100.000 dkr vil det så blive noget ala: 100000 * 1,5 / 100 = 1500 Dkr + rykkergebyr på 100 Er det af det totale fakturabeløb ell. uden moms og skal jeg lægge moms til rentebeløbet (1500). Jeg mener at have læst at selve rykkergebyret er uden moms Som I kan se er jeg lidt på bar bund her
Mvh / Lars Borup Jensen
|
Hej!
Prøv at læse på www.forbrug.dk/raad/bolig/haandvaerkere/faerdigt/betaling/rente/
Renter og rykkergebyrer er uden moms.
/Peter