først og fremmest skal du forstå, at det er indtægter og udgifter efter bilag som du bogfører
Du bogfører ikke som sådan kontoudtog - det er noget du afstemmer med, så du kan se, at dine bogføringer er korrekt.
Du KAN lave import fra bank, men det ændrer ikke ved, at du først og fremmest skal være med på, at du bogører efter udgift og indtægtsbilag - og banken bare er en momspost
Du må IKKE nøjes med at ha bankonto som bilag
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Okay. Jeg kunne ikke lige spore mig ind, om jeg fik svaret :-) - Beklager.
Jeg har købt et produkt af Danske Bank. De har blot trukket pengene på kontoen, og derfor har jeg en kontoudskrift. Så spørgsmålet går enkelt ud på, hvordan bogfører jeg denne. Kan jeg vedlægge kontoudskriften som bilag, når jeg bogfører i regnskabet?
Jeg har købt et produkt af Danske Bank. De har blot trukket pengene på kontoen, og derfor har jeg en kontoudskrift. Så spørgsmålet går enkelt ud på, hvordan bogfører jeg denne. Kan jeg vedlægge kontoudskriften som bilag, når jeg bogfører i regnskabet?
ja hvis det er noget du har købt af banken - type gebyr osv - så vil kontoudtog generelt række, men banken vil nu generelt altid gi dit et bilag, så det er det du vil skulle bruge
Gebyr og renter kan man klare sig med bankens konto udtog sammen med nota for gebyret/renten og du får aldrig KUN kontoudtog, de sender generelt altid en eller anden for for dokumentation - det kan du høre dem om hvis du mangler den.
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har købt et produkt af Danske Bank. De har blot trukket pengene på kontoen, og derfor har jeg en kontoudskrift. Så spørgsmålet går enkelt ud på, hvordan bogfører jeg denne. Kan jeg vedlægge kontoudskriften som bilag, når jeg bogfører i regnskabet?
ja hvis det er noget du har købt af banken - type gebyr osv - så vil kontoudtog generelt række, men banken vil nu generelt altid gi dit et bilag, så det er det du vil skulle bruge
Gebyr og renter kan man klare sig med bankens konto udtog sammen med nota for gebyret/renten og du får aldrig KUN kontoudtog, de sender generelt altid en eller anden for for dokumentation - det kan du høre dem om hvis du mangler den.
vh John H
Jeg undrede mig også, og skrev derfor til dem. Svaret var:"dette gebyr vil kun fremgå af kontoudskriften med klar tekst "Etabl. gebyr virk/konto", der generes ikke en separat gebyr nota for dette gebyr."
Tak for den hurtige hjælp John og tak for forsøget Thomas (Jeg forklarede mig dårligt) :-)
Jeg har købt et produkt af Danske Bank. De har blot trukket pengene på kontoen, og derfor har jeg en kontoudskrift. Så spørgsmålet går enkelt ud på, hvordan bogfører jeg denne. Kan jeg vedlægge kontoudskriften som bilag, når jeg bogfører i regnskabet?
ja hvis det er noget du har købt af banken - type gebyr osv - så vil kontoudtog generelt række, men banken vil nu generelt altid gi dit et bilag, så det er det du vil skulle bruge
Gebyr og renter kan man klare sig med bankens konto udtog sammen med nota for gebyret/renten og du får aldrig KUN kontoudtog, de sender generelt altid en eller anden for for dokumentation - det kan du høre dem om hvis du mangler den.
vh John H
Jeg undrede mig også, og skrev derfor til dem. Svaret var:"dette gebyr vil kun fremgå af kontoudskriften med klar tekst "Etabl. gebyr virk/konto", der generes ikke en separat gebyr nota for dette gebyr."
Tak for den hurtige hjælp John og tak for forsøget Thomas (Jeg forklarede mig dårligt) :-)