Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige betalere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har et problem med en kunde , hvor jeg udførte et stykke arbejde hos. Har et tømrerfirma
Jeg sendte regningen og den dato overskred de. Så sendte jeg en rykker, så betaler han regningen. Men ikke rykkergebyret. Jeg sender rykker nr 2 på rykkeren. Nu har jeg så fået en mail hvor han skriver at han gern vil betale de 200 kr som rykkeren er på, hvis jeg kommer ud og laver en fuge om, som han nu påstår ikk er pæn. Ellers vil han ikk betale.
Jeg har så svaret tilbage at da han ikk betalte til tiden og har to rykkere så bortfalder enhver garanti. Og sender rykker nr 3 snarest.
Ved godt jeg er hård men er træt af kunder der ikke gider betale til tiden!
Er der andet jeg kan gøre?

Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 4
Fra  BIZZforce - Online DebitorStyring & CRM Skrevet kl. 14:34

Hej

Er kunden privat eller erhverv?

Først og fremmest er du ikke hård. En ordre er en aftale om at du udfører et stykke arbejde i en aftalt kvalitet til aftalt tid. En del af aftalen er at kunden betaler for arbejdet på et bestemt tidspunkt. Han misligholder aftalen ved ikke at betale til tiden.

Et par punkter du skal være opmærksom på. Det er helt i orden at rykke for gebyrer, der ikke er betalt, men har du givet en garanti på det udførte arbejde, er den altså gældende uanset om han betaler disse gebyrer eller ikke. Han har absolut ingen ret til at tilbageholde nogle beløb, hverken renter eller gebyrer. Og at påberåbe sig at der er noget han ikke er tilfreds med (reklamation) skal ske straks efter arbejdet er afsluttet, eller inden for en rimelig tid (bør være anført i dine forretningsbetingelser). Typisk vil en kunde jo brokke sig over evt. fejl inden betaling. I tilfælde af reklamation er du som udgangspunkt forpligtet til at udbedre det, uanset betalingsforholdet, dog under forudsætning af at det er omfattet af en eller anden form for garanti. 

Hvis du i forbindelse med udstedelsen af fakturaen, har gjort opmærksom på betalingsbetingelser, herunder evt. forrentning af beløbet er du tillige berettiget til at kræve renter fra forfaldsdagen.

Er der andet du kan gøre. Kan du ikke tale dig tilrette med kunden, så ring til mig på 20 86 62 84, så skal jeg guide dig videre. Jeg kan tillige hjælpe din med andre kunder, der er svære at klemme pengene ud af.

M.v.h.

Steen Danielsen   

Tilmeldt 14. Mar 15
Skrevet kl. 14:49

Tak :). Nej ingen garantier givet. Min garanti er som regel mit ord dog er der enkelte kunder der får det anført i tilbud

Tilmeldt 14. Mar 15
Skrevet kl. 15:00

Og det er en privat kunde

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)