Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-business system til international handel søges...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der har kendskab til et e-business system, der både kan håndtere forskellige licensstyper og betalingsformer i forskellige lande?

Det er bare vanskeligt at finde et system, der kan det hele....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05

Hej Mette

Det er højest sandsynlig muligt, men hvad mener du med licenstyper, har du mulighed for lige at beskrive dine krav lidt mere detaljeret, så er det lettere for mig at finde det rette system som passer nøjagtig til dine behov.

Tilmeldt 30. Nov 07
Skrevet kl. 16:05

Hej Henning,

Tak for hurtig tilbagemelding!

Der er tale om e-handel med et softwareprodukt.

Mht. licenstyper skitserer jeg lige en situation, som forhåbentlig beskriver det, som systemet meget gerne skal kunne håndtere.

Det skal være muligt for en kunde, der fx er gratisbruger og har installeret softwaret på sin computer (og allerede har et licensnr.) at opgradere med tilkøbsmoduler. Senere kan det være, at samme kunde vil opgradere fra x antal tilkøbsmoduler til en hel pakkeløsning.

Desuden kan det være, at kunden senere vil købe programmet til 20 pc’ere til arbejdspladsen.

Jeg leder efter et system, der kan vise historikken på dette licensnummer.

Desuden skal systemet også kunne håndtere, at en kunde fx skifter pc (og her vil det selvfølgelige være godt at undgå snyd).

Hele økonomisystemet skal meget gerne tilknyttes et administrationsystem, som automatisk udskriver fakturaer og kobler fakturanummer sammen med bankregistreringer.

Jeg forestiller mig, at udfordringen ligger i at koble licensstyringen sammen med et betalingssystem, der har et registreringsflow.

Jeg ved ikke, om det giver et mere nuanceret billede nu – i hvert fald mere komplekst J

Hilsen Mette 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18

Hej Mette

Perfekt jeg vender lige tilbage i næste uge, jeg laver lige en kort forespørgsel til vores webshop/software leverandører.

Tilmeldt 30. Nov 07
Skrevet kl. 16:38

Hej igen.

Det er bare super!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43

Hej Mette

Jeg har lige set at DanDomain, har et filsalgsmodul til deres løsning som skulle være velegnet til salg af filer og software, men hvor hvor smart der er skruet sammen ift. til håndtering af licenser kender jeg ikke noget til. Men du kan evt. ringe til deres salgsafdeling og forhøre dig.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:11

Det er totalt utopi at forestille sig en dandomain eller tilsvarende off the shelf webshop løsning kunne opfylde det du efterspørger.

Din tracking af licensbrug på individuelle maskiner kræver en indbygget licensrapportering med info fra maskinen til en online DB, som webløsningen så kan trække på.

Jeg tvivler altså på at du kan finde en off the shelf løsning.

Tilmeldt 30. Nov 07
Skrevet kl. 08:34

Tak for jeres svar!!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)