Jeg vil hjertens gerne have integreret e-Conomic (eller billy måske) med WooCommerce, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg gør det nemmest både rent teknisk, men også bogføringsmæssigt. Det skal også være skalérbart (bogføringsmæssigt) og kunne fungere med potentielt mange tusinde order om måneden. Desuden skal produkter, der ikke har noget lager, og forskellige momssatser kunne håndteres. e-Conomic virker umiddelbart som det mest alsidige (både teknisk og bogføringsmæssige), gængse og "seriøse" regnskabsprogram. Her er jeg dog meget interesseret i at høre jeres erfaringer. Ideelt set tænker jeg, at fakturering, kreditering osv. og lagerstyring holdes separat fra webshoppen. Produkter skulle synkroniseres med webshoppen. Når en kunde laver en ordre, oprettes der automatisk en faktura (med registreret betaling) i regnskabsprogrammet, og denne sendes til kunden. Samtidigt skulle lageret, for de produkter kunden har købt, reduceres. Kunden skulle ikke nødvendigvis oprettes i regnskabsprogrammet, hvis der var mulighed for at undgå dette, da kundekartoteket i regnskabsprogrammet ellers hurtigt fyldes op med rigtigt mange kunder (hvad skal man bruge det til, når det hele alligvel foregår automatisk?). Automatisk oprettelse og afsendelse af kreditnotaer, når der laves en refundering i webshoppen, ville være en bonus. Problemet med dette flow, er at både e-Conomic og billy angiver deres APIs funktion til at oprette fakturaer som ustabil. Det er jo et kæmpe problem, da jeg skal sikre mig, at fakturaen skal nå frem til kunden. Desuden vil jeg gerne være i stand til at hente fakturaer for alle igangværende ordre, så de alle kan udskrives på én gang og vedlægges pakkerne. Måske er dette dog ikke den bedste/nemmeste måde at bogføre på? Måske kunne fakturaerne generes i webshoppen og ordrene blot oprettes som salg i regnskabsprogrammet? Så opstår der dog en situation, hvor webshoppen lige pludselig bevæger sig over på regnskabsprogrammets territorium, og det er jeg bange for vil komplicere tingene. Hvad nu hvis jeg manuelt skal oprette en faktura i regnskabsprogrammet - så kommer der rod i de fortløbende fakturanumre? Hvad nu hvis der skal oprettes en kreditnota? Jeg vil gerne høre nogen erfaringer fra den virkelige verden! Er der nogen, der har fundet sig et godt flow mellem deres regnskabsprogram og deres webshop - om det så er med WooCommerce og e-Conomic eller noget helt andet? |
Hej Emil,
Visma Business vil være en mulig løsning. Visma Business er skalerbart, har den funktionalitet omkring bogføring, fakturering og lagerstyring du efterlyser og har en fuld integration til WooCommerce.
Ring gerne til os på 46 969696 for yderligere information eller læs mere på www.infosolution.dk
Med venlig hilsen
Klaus Laudrup Spliid