Jeg står i den situation at jeg skal til udlandet og skrive et afsluttende hovedprojekt i International Markedsføring. Jeg skal til England, nærmere betegnet Crewe, en by der ligger 60 km syd for Manchester. Til det skal jeg bruge en virksomhed at skrive om, som er interresant, åben og samtidig har et produkt, som enten er på det britisike marked, eller som ønsker at komme ind på det britiske marked. Jeg ved ikke om det er det rigtige forum at skrive det i, men nu prøver jeg. Håber i har nogle gode forslag.
Med venlig hilsen Peter |
Hej Peter,
Først, Super fedt du har muligheden for at tage til England og skrive dit afsluttende projekt.
Der er én enkelt ting du skal gøre op med dig selv inden du kaster dig ud i dette afsluttende projekt. Går du udelukkende efter gode karakter eller en opgave der kan føres ud i livet. Det er her vigtig at pointere at de to ting godt kan kombineres, men det gør tingene lidt kombliseret. Jeg vil her uddybe.
Ta´et total simpelprodukt og "kør" det igennem dine økonomiske modeller og derefter kom med konslusionen. Eksempel på produkter kunne være karklud, plastik pose, papkasse osv osv. Ved at fjerne fokus fra produktet, flytter du fokus over på terioren og hvordan den anvendes, hvilket gør censor glad og du vil relativ set opnår større karakter. Du beviser du kan anvende den teori du har lært.
Tages derimod et spændende, men ofte også mere kombliceret produkt, har vi alle den tendes at vi kommer til at holde af produktet og begyndet at fokusere mere på at fortælle om produktet, beskrive det, hvordan det anvendes, hvor det skal sælges osv., men forholder os ikke til den teori som vi skal bevise vi kan håndtere, og det giver bare ikke særlige gode karater.
Censor vil se at du kan bruge de modeller du har lært og er anført i pensum. Ovenstående bygger på mine egne erfaring (Cand.Merc studiet) og super gode råd fra en professor fra Handelshøjskolen i kbh.
Dette indlæg gav ikke udmiddelbart et forslag til et produkt......
-men du kunne jo forsøge at eksportere papkasser til england, og lave en opgave på det. HUSK! konslusioner kan godt være negative, det gør ikke noget du bruger 70 sider og kommer frem til, "desværre, det kan ikke lade sig gøre.....fordi bla bla"
Trust me, det giver pote at tage simpelt produkt og kører det igennem model- og teorimøllen.
God fornøjelse,
Claus