Kan de virkeligt passe at man skal have en købs og salgsbog ved brugt salg ?? Er der ikke nogen IT systemer i dag som er mindst lige så gangbar i dag ? Kan se at der står i kapitel 2 § 5. Politimesteren, i København politidirektøren, kan fritage næringsdrivende for at føre de i § 3 nævnte forretningsbøger, såfremt de pågældende anvender en anden lige så betryggende bogføring. Men når man riger til midt og vest Jyllands politi som står for dette så, får man bare at vide man skal ha denne bog. Er der nogen som har været i lign. situation. Med venlig hilsen |
jeg vel da mene, at et hvert regnskabsprogram med lagerstyring i sagens natur fuldt ud dækker. jeg ser mere købs og salgsbog som værktøj ved kræmmermarkeder men sælges der hvor man har tilgang til lagerstyring kan alle moderne regnskabsprogrammer jo givet erstatte bogen
Politiet har ikke at gøre med at anvise systemer, lige som skat jo ikke godkender, men jeg kan ikke se nogen årsag (ud over rent praktisk om det går at anvende på et marked hvis det er der du sælger) - i et hvert regnskabsprogram - og så enten med lagerstyring, eller med lagerstyring via excel eller anden liste
Om man så skal fritages direkte af politiet - det tør jeg ikke sige - det lyder lidt underligt og det burde politiet kunne svare på. Hvilken lov er det du giver paragraf 5 fra her?
vh John Hannover