Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du en af dem der stemmer på Liberal Alliance?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Moe:
John. Du har det tydeligvis ømt med Liberal Alliance, fred være med det. Jeg ville bestemt have ønsket at alle havde besvaret spørgeskemaet, men det gjorde de desværre ikke. Det er muligt at Amino kunne have gjort mere for at få flere respondenter, men sådan er der så meget her i livet. Jeg synes jeres beskyldninger mod Frisch/Amino er lamme og helt uden hold i virkeligheden. Selvfølgelig er 1.000 respondenter nok til at Amino kan tillade sig at offentliggøre resultatet og jeg ville have været slemt skuffet hvis de ikke havde gjort det.
overhovedet ikke - de ligger vel inden for d 2-3 andre jeg kunne vælge ud over det jeg gør.

Jeg synes det er skidt at et så stort forum tager så mange ind som om de faktisk var del - men skidt med det - det er uanset hvad, ikke en seriøs meningsmåling set med rigtige institut mål - og mener du det, så er du meget langt ude. Det som jeg ser her, er LA tilhængere som kalder os andre pinlige og det må I så gøre. Jeg synes så I er lidt pinlige i den retning men det er jo ikke noget der gør et forum så meget gavn, at man står og råber pinlig af hinanden

Selvklart kan de tillade sig at offentliggøre resultatet og der er ikke tvivl om der er mange LA folk mellem unge iværksættere - men jeg synes ikke det klæder et forum med 600.000 eller 250.000 unikke brugere, at spænde sig for en propaganda ud fra 1000 stemmer  - og det kan du så finde pinligt at mene lige så meget du vil  det er jo også nemmere hvis alle er enige.

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:31

Nu er ideen at undersøge iværksætteres holdning og da der er langt flere af dem på Amino end andre folk, tror jeg 1000 respondenter her, giver en ret god ide om fordelingen.
Men ja, der kan da være lidt usikkerhed, men ikke noget der flytter det store.

Jeg stemte ikke LA sidst og ved ikke om jeg gør det denne gang.

Dbh Martin

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 23:59

Cookie - John Hannover:
Man kan ikke spørge og få 1000 svar og så taget det som udtryk fro 600.000 eller 250.000 Amino folk. Ulrik Moe fatter heller ikke så meget her men skidt med det. En ordentlig undersøgelse omfatter enten, at man vælger 1000 repræsentativt ud - eller - hvis man spørger alle som man kan på amino, så tager man stærkt forbehold, hvis svarene kommer fra 100 ud af 600.000

Cookie - John Hannover:
jeg synes ikke det klæder et forum med 600.000 eller 250.000 unikke brugere, at spænde sig for en propaganda ud fra 1000 stemmer

Hej John

En stikprøve på 1.000 observationer er bestemt tilstrækkeligt repræsentativt - såfremt metoden der er brugt ikke giver anledning til bias. Det er pissedyrt at lave meningsmålinger - ideelt ville man spørge hele befolkningen, men det er alt for dyrt og tidskrævende. Det er hele idéen med et sample. Konfidensintervallet vil variere, alt efter hvor mange observationer der er i stikprøven. Konfidensintervallet angiver den statistiske usikkerhed - ofte bruges et 95% konfidensinterval, hvilket vil sige at den sande værdi med 95% sandsynlighed ligger inden for konfidensintervallet.

Se evt. seneste Megafon undersøgelse: http://www.megafon.dk/362/seneste-politiske-indeks-fra-megafon
Der var 1004 respondenter - skal vi fuldstændig forkaste denne meningsmåling, da den forsøger at være repræsentativ for hele Danmarks stemmeberettigede befolkning? Er det propaganda?

Det du kan kommenterer på er Aminos metode. Er der et selection bias i deres meningsmåling? Det er selvfølgelig også useriøst at præsentere en meningsmåling uden at tale om den statistiske usikkerhed (fx. for et 95% konfidensinterval).

Jeg kan også blive træt af de unge LA'er - men jeg fatter ikke helt, hvorfor du er så afvisende overfor meningsmålingen. Hvorfor kan den ikke sammenlignes med Gallup?

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

fordi den store forskel ligger i meningsmålingerne der ringer til 1000 or whatever folk (mig bekendt altid valgt repræsentativt - fordelt land/by, mænd, kvinder, alder osv . Mener du, at meningsmålingsinstitutter bare helt tilfældigt ringer eller er du enig i, at de i høj grad netop udvælger.

Det gør en kæmpe forskel mod hvis man hører  i et forum med 600.000/250.000 medlemmer - or whatever -  og så siger at 600 ud af 1000 svar betyder, at 60% af iværksætterne støtter det ene eller andet. Her rammer man dels måske kun 10.000 som rent faktisk er inde den dag - og dels svarer de som måske støtter langt villigere end de som ikke gør - Jeg f.eks. så den, men svarede ikke og jeg tror LA støtter naturligt svarer langt mere frekvent end ikke LA støtter

Jeg betvivler slet ikke, at der er mange LA folk mellem Amino og Ung iværk osv - flere end andre steder - Jeg siger bare den er ikke helt god som meningsmåling OG jeg synes det er uklædeligt for et sådan forum, at kaste sig i valgkamp. Det kan man være totalt uenig i, men jeg synes, med så mange medlemmer, så skal ledelse (her Agera direktør var det vel) holde sig fra politisk agitation som kan få udenforstående til at tro, at vi der er aktive her, så nok er LA støtter

Derfor brokker jeg, for det er ikke - selv om jeg heller ikke anser dem for tossede. Det er som ikke vanskeligere end det.

Undersøgelsen rammer givet et sted ret - og Amino/agera/dinero må da støtte LA aktivt det de vil, og jeg må så undlade at støtte de virksomheder og LA - det er vel hverken pinligt eller underligt

Må man komme med en anden kommentar - pinlig eller ej. Forsvaret er ofte, at finansministeriets regnemaskine har godkendt LA planen. Jeg tror de færreste LA tilhængere hidtil har rost den regnemaskine, men vist er det da noget man må forholde sig til. Omvendt, hvis vi er der hvor den maskine er god nok, så kan vi jo nedlægge folketinget og bare lade den regne sig til politikken Stick out tongue Folkestyret aflyst af en supercomputer Sad Næh - der er jo mere end tal i det, og jeg tror f.eks. ikke et sekund på, at vi får bedre DK ud af lavere topskat (har betalt det i 30 år uden glæde eller sorg) eller selskabsskat (som bare giver rod i udbytte skat der så skal op) Jeg TROR meget mere på at sænke i bunden, og det er IKKE en regnemaskine, men TROR -Det giver effekt i langt flere forhold

Jeg tror ikke vi er mange, der holder op med at arbejde eller udflager fordi vi skal af med 11% mere i topskat (efter div grænser) - vi kører på og har det som ikke så ringe (og smider penge i livrente) og det er ikke topskatte presset der skaber udflagning eller får nogen som helst til at sige de ikke gider tjene mere (som helhed)- Det er bundlønningerne og bundskatten der gør det svært at drive noget - meget mere end selskabsskatten og topskatten.

Nå det var så hvorfor jeg ikke er LA - og jeg synes amino har fuld ret til at offentligøre alt det de vil, blot ikke at det er så repræsentativt som en gallup - og heller ikke at det er så klogt af et stort forum at vælge så klart side fra ledelsen, men det er KUN min mening - og jo åbenbart pinligt

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 01:14

Cookie - John Hannover:

- men jeg synes ikke det klæder et forum med 600.000 eller 250.000 unikke brugere, at spænde sig for en propaganda ud fra 1000 stemmer  - og det kan du så finde pinligt at mene lige så meget du vil  det er jo også nemmere hvis alle er enige.

vh John

Er pointen at du ikke synes at det er relevant at folk her har stemt som de gør? Jeg synes nok der er segmenter her der overfortolker disse ting, men andre lignende undersøgelser har da også giver LA kollosal opbakning.

Jeg synes da bestemt det er langt mere informativt end propaganderende, og det er da en monster vigtig kommunikation at rigtig mange selvstændige/Iværksættere synes at der skal meget mere fokus på hvordan man tjener penge end hvordan man bruger dem. Jeg synes ikke at have set at Amino påstod at alle iværksættere stemte LA, og jeg må sige at der næppe er mange mere representative måder at lave en sådan undersøgelse.

Måske er den statistiske usikkkerhed på denne undersøgelse helt oppe på 5%, men er det ikke komplet irrelevant? Ændrer det billedet en tøddel?  

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 01:24

Du har nogle rigtig gode pointer, John. Du har helt ret i, at der kan være et selection bias i og med, at nogle typer af aminoer vil have en større svarprocent og dermed være overrepræsenteret - jeg er fx. en af dem, som aldrig svarer på den slags undersøgelser.

Jeg mener personligt, at selbskabsskatten kan have en stor betydning, fx. når udenlandske virsomheder skal vælge at placere sig i enten Danmark eller Sverige. Der er noget god statistik for antallet af multinationale selskaber som har placeret sig i Sverige kontra Danmark de seneste år, men jeg kan ikke lige finde det. Det giver derfor også rigtig god mening, at selskabsskatten er ved at blvie sænket til 22% i Danmark, så den matcher niveauet for den svenske selskabsskat.

Effekterne fra en ændring på indkomstskatten er generelt svære at forudsige, da man bl.a. både skal se på indkomst- og substitutionseffekterne.

Finansministeriets 'regnemaskine' består jo selvfølgelig af nogle modeller, hvor der er foretaget nogle skøn. Politik og økonomi er ikke sort og hvidt og det er også vigtigt at tage hensyn til, at det ikke kun gælder om at gøre kagen så stor som muligt, men også at fordele den på en nogenlunde fair måde.

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:40

Jeg vil godt slå fast, at vi på ingen måde fører valgkamp på Amino.
LA har betalt for de annoncer der kører på sitet og alle andre partier har været mere end velkommen til at købe dem til samme pris.
At en undersøgelse vi laver, så objektivt som muligt, får det udfald, er vi på ingen måde herre over.
Og at vi forsøger at lave noget PR på en undersøgelse og på den måde gøre Amino mere kendt, ville alle vel have gjort i vores sted.

Som jeg har skrevet før, har jeg ikke stemt på LA før, men ja, jeg kunne godt finde på det nu, da jeg syntes de har løftet niveauet betydeligt siden sidste valg, men igen, så har jeg ikke bestemt mig endnu.

De bedste hilsner

Martin

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)