fordi den store forskel ligger i meningsmålingerne der ringer til 1000 or whatever folk (mig bekendt altid valgt repræsentativt - fordelt land/by, mænd, kvinder, alder osv . Mener du, at meningsmålingsinstitutter bare helt tilfældigt ringer eller er du enig i, at de i høj grad netop udvælger.
Det gør en kæmpe forskel mod hvis man hører i et forum med 600.000/250.000 medlemmer - or whatever - og så siger at 600 ud af 1000 svar betyder, at 60% af iværksætterne støtter det ene eller andet. Her rammer man dels måske kun 10.000 som rent faktisk er inde den dag - og dels svarer de som måske støtter langt villigere end de som ikke gør - Jeg f.eks. så den, men svarede ikke og jeg tror LA støtter naturligt svarer langt mere frekvent end ikke LA støtter
Jeg betvivler slet ikke, at der er mange LA folk mellem Amino og Ung iværk osv - flere end andre steder - Jeg siger bare den er ikke helt god som meningsmåling OG jeg synes det er uklædeligt for et sådan forum, at kaste sig i valgkamp. Det kan man være totalt uenig i, men jeg synes, med så mange medlemmer, så skal ledelse (her Agera direktør var det vel) holde sig fra politisk agitation som kan få udenforstående til at tro, at vi der er aktive her, så nok er LA støtter
Derfor brokker jeg, for det er ikke - selv om jeg heller ikke anser dem for tossede. Det er som ikke vanskeligere end det.
Undersøgelsen rammer givet et sted ret - og Amino/agera/dinero må da støtte LA aktivt det de vil, og jeg må så undlade at støtte de virksomheder og LA - det er vel hverken pinligt eller underligt
Må man komme med en anden kommentar - pinlig eller ej. Forsvaret er ofte, at finansministeriets regnemaskine har godkendt LA planen. Jeg tror de færreste LA tilhængere hidtil har rost den regnemaskine, men vist er det da noget man må forholde sig til. Omvendt, hvis vi er der hvor den maskine er god nok, så kan vi jo nedlægge folketinget og bare lade den regne sig til politikken
Folkestyret aflyst af en supercomputer
Næh - der er jo mere end tal i det, og jeg tror f.eks. ikke et sekund på, at vi får bedre DK ud af lavere topskat (har betalt det i 30 år uden glæde eller sorg) eller selskabsskat (som bare giver rod i udbytte skat der så skal op) Jeg TROR meget mere på at sænke i bunden, og det er IKKE en regnemaskine, men TROR -Det giver effekt i langt flere forhold
Jeg tror ikke vi er mange, der holder op med at arbejde eller udflager fordi vi skal af med 11% mere i topskat (efter div grænser) - vi kører på og har det som ikke så ringe (og smider penge i livrente) og det er ikke topskatte presset der skaber udflagning eller får nogen som helst til at sige de ikke gider tjene mere (som helhed)- Det er bundlønningerne og bundskatten der gør det svært at drive noget - meget mere end selskabsskatten og topskatten.
Nå det var så hvorfor jeg ikke er LA - og jeg synes amino har fuld ret til at offentligøre alt det de vil, blot ikke at det er så repræsentativt som en gallup - og heller ikke at det er så klogt af et stort forum at vælge så klart side fra ledelsen, men det er KUN min mening - og jo åbenbart pinligt
vh John