Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal man egentlig KNALDE med, for at nå til tops?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

GODMORGEN allesammen! :)

Hvor går man hen, når man har været en kæmpe økonomisk KLAPTORSK i sin alt for "frygtløse" og konsekvensubevidste ungdom/fortid? Når "Almen sund fornuft" ligsom' udeblev og ankom for sent i livet, og man desperat har brug for en chance til? Brug for en fjeder under fødderne, til at kunne kickstarte succesen jeg ved ulmer inde i mig. Jeg har en stor gæld, der står i vejen for at realisere min drøm om selvstændighed.
- Økonomisk ansvar, er noget man skal lære af "de voksne". Men da ingen nogensinde tog sig tiden eller besværet til at sætte mig ind i sådan noget, så opdagede jeg en dag (alt for sent) at jeg var nød til at opdrage mig selv - og DET er fandenme svært! - Men jeg gjorde det alligevel!

Jeg præsterede at forvandle mig selv fra en totalt selvdestruktiv, ufornuftig, naiv ung pige, til en stærkere, ansvarlig og fornuftig enlig mor, der nu bruger hver eneste dag på at spekulere i og sørge for, at mine 2 børn en dag får de gode forudsætninger, for den gode start på voksenlivet, som jeg ikke rigtig fik.

Jeg præsterede at vende et livs døgnrytme på hovedet og transformere mig selv fra B til foooorholdsvist A menneske. ;)

Jeg præsterede at stoppe et hashmisbrug, før det var for sent.

Jeg gik i det hele taget i gang med at opbygge mig selv påny i midten af 20'erne, imod det mål at blive præcis som jeg gerne ville være, en skønne dag.

Jeg har fixet og repareret mig selv og fundet deciderede superkræfter, til at kunne gøre det - Jeg er nemlig Manio Depressiv, hvilket også ofte komplicerer alting.
- Men fortiden gider ikke slippe mig og jeg rammes af den som en hammer, hver gang jeg prøver at bryde mønsteret og komme videre.

Mine fremtidsmuligheder lige nu (som jeg selv kan få øje på), er:
1 - At sige "Ja tak" til tilbuddet om et langtrukket jobafklaringsforløb på kommunen, på optil 5 år. For mig, spild af tid. For de kommer ikke til at hjælpe mig frem imod selvstændigheden - Kun frem imod et job på mit uddannelsesniveau, hvilket er... Ingenting. Ydermere har jeg slet ikke råd til at afbetale min gæld på kontanthjælp. Så det betyder bare 5 års ekstra renter og gebyrer.
2 - Få et ufaglært job - et mere eller mindre tilfældigt sted.
3 - Eller starte mit eget op, knokle som en sand iværksætter i nogle år, med noget jeg inderligt brænder for, skabe succes og overskud og VENDE SKUDEN.

"Lige om lidt" ryger velfærden.... Og når den gør, vil jeg virkelig gerne være et sted, hvor det ikke truer hele mit eksistensgrundlag.

Det eneste jeg dagdrømmer om i mit liv, det er at "komme ud og bidrage". Tjene mine egne penge. Være mere uafhængig. Hjælpe andre. Opleve at være gældfri. Være et godt forbillede for mine børn - vise dem at alt er muligt, at man SELV kan vende bøtten, hvis det skulle være.

Men apropos "økonomisk katastrofe" så er mine bevægelsesmuligheder - forståeligt nok - virkelig små!
Jeg står naturligvis i RKI hvilket jeg faktisk altid har været enormt glad for! Det stoppede nemlig en rullende snebold dengang. Her er jeg registreret for ca. 100.000 Kr fordelt på 4 poster.
Samtidig skylder jeg knap 80.000 til SKAT (Licens, biblioteksbøder, boligindskudslån mm.) - samt ca. 150.000 kr samlet til nogle banker, der ikke har registreret mig i RKI (endnu) men som påminder mig hver år, på min årsopgørelse. Og så er der alt det løse, som jeg ikke rigtig har overblik over længere.
- Det er mere end 7 år siden jeg sidst bevidst stiftede gæld af nogen art. En del af min gæld er forældet og frafaldet med årene, firmaerne er gået konkurs, har skiftet hænder og firmanavne osv. og derfor har jeg ikke rigtig overblikket længere.
Jeg ved bare at hvis jeg lige vandt 500.000 kr i Lotto, så ville jeg ELSKE at ringe alle mine kreditorer op og sige: "Hvad skylder jeg? Sender du et girokort?" Og det var ikke en dyr bil, men en lille butik jeg ville købe for resten af pengene. :)
- Men som sagt, så er jeg heldigvis ikke lige så naiv mere, som jeg var engang, hvor jeg faktisk kunne overbevise mig selv om, at jeg NOK skulle vinde i Lotto en dag ;) I dag ved jeg godt, at det kræver blod, sved og tårer at vikle mig selv ud af gælden igen. Og det er jeg også indstillet på at ligge i det og mere til. Men jeg føler mig bare SÅ fastlåst!!
Om jeg så begyndte at afvikle min gæld med halvdelen af min nuværende indkomst, så ville det nok stadig ikke dække rentetilskrivningerne på det totale. Men det er slet heller ikke en mulighed pt... For så kan jeg simpelthen ikke overleve.

Problemet er, at jeg stort set har været på overførselsindkomst, siden jeg blev myndig (lang historie - Men har ikke haft selvtillid nok, til at tro på mig selv). Folk siger til mig at jeg "bare burde tage mig sammen og få et job eller en uddannelse", betale min gæld og efterfølgende udleve mine drømme. Og ja, det kan jeg selvfølgelig sagtens se, vil være den helt rigtige vej. Men det kan jeg ikke "bare", har jeg fundet ud af, at bitter livserfaring. TRO MIG jeg har prøvet at stille ind på automatpilot. Forsøgt at bilde mig selv ind, at det bare var for en periode!
- Så meget, at den nye uddannelsesreform desværre betyder, at jeg nu pludselig har opbrugt alle mine uddannelsesforsøg. Jeg kan ikke længere få SU til uddannelse, fordi jeg allerede har afbrudt 5. - Og jeg forstår det godt. Det er fair nok... Jeg ville bare ønske at jeg havde vidst det, dengang jeg var ligeglad og ikke tænkte så meget på fremtiden. Ville ønske, at nogen havde tøjlet mig.

Så min statistisk mulige fremtid er, at jeg ender på førtidspension en dag. Fordi jeg kommer til at kaste håndklædet i ringen, når jeg har ramt nok mure.

"Men Rikke, HVORFOR tager du ikke bare et tilfældigt job, som alle andre?"
Fordi ærlig talt, så er jeg bare SÅ SKRIGENDE BANGE for at ende bag kassen i Netto de næste 40 år. Hele min krop stritter imod den tanke. Jeg er 30 år gammel og jeg vil bare gerne "finde ud af hvad jeg skal være, når jeg bliver stor". 
Så det der med "bare" at tage sig et tilfældigt arbejde (der bestemt ikke hænger på træerne) og sparre sammen til først gældsafvikling for at kunne låne penge igen til startkapital og indskud i virksomhed, er ikke en mulighed for mig. Jeg KAN simpelthen ikke finde ud af at slå automatpilot til og så bare tage på et arbejde jeg hader, hver morgen, hver dag. Sandheden er at jeg ville ØNSKE at jeg kunne, men realiteten er at når jeg ligger og skal ud af sengen om morgenen, så kan det føles som om at jeg er mejslet fast til sengen. - Og jeg er endnu ikke lykkedes med at opdrage mig selv til at mestre, at overvinde mig selv altid. Jeg har ikke haft et lønnet arbejde i 5-6 år og sådan noget som at skulle sidde og sælge mig selv til en jobsamtale, virker bare komplet uoverkommelig.

Drømmen er og har altid altid ALTID været at jeg skulle have mit eget. Være selvstændig i egen lille butik. Have et "hjertebarn" jeg kunne passe og pleje og se vokse på min helt egen bekostning.
Men det er faktisk først for nyligt gået op for mig, at "sådan en som mig" godt kan eje en butik.
Når jeg siger "sådan en som mig", mener jeg, at jeg ikke er født med en sølvske i munden og at man ifølge den sociale arv, forventede at jeg ville havne som misbruger eller værre. Så det troede jeg også selv på.
Jeg troede at butiksejere var folk, med gode forudsætninger i livet. Og så havde jeg ikke selvtillid nok til at tro på, at JEG kunne mønsterbryde.

Men meget er sket igennem årene. Og selv om jeg ikke fysisk har rykket mig så meget, de sidste 10 år, så er der sket ufatteligt meget indeni, med mine overbevisninger og psyke i det hele taget! Så nu tror jeg på at det alligevel er muligt! Jeg behøver slet ikke vinde i Lotto før det kan lade sig gøre. :D Jeg skal bare lige finde ud af hvordan..........

Så hvor siger man "Undskyld, jeg ved godt at jeg var et kæmpe kvaj! Men jeg har brug for en chance til...."
Hvordan får jeg mulighed for at bidrage og betale tilbage og BEVISE at jeg duer til meget meget mere, end kontanthjælp?
I dag, kan jeg sagtens nå at vende det hele om, og betale hver en overførselsindkomstkrone tilbage til samfundet og ende livet en skønne dag, i et stort plus. - Et plus, hvor jeg til sidst har bidraget mere end jeg har "nasset". Jeg vil SÅ gerne opleve følelsen af, at alt den "starthjælp" som velfærdssamfundet har ydet mig i livet, den ikke er spildt, men investeret i min succes en skønne dag. - Men jeg føler at min tid render ud. Nok tid er spildt.

I TV og nyhederne, hører jeg om Direktører der kan åbne virksomhed på virksomhed, lade dem gå konkurs og starte op i nye navne SAMTIDIG med at de har og genfornyer kontrakter med kommunerne. De må skylde flere millioner til SKAT og til gud og hver mand og alligevel får de lov!?
Så jeg kan nogle gange blive helt desperatidiotisk af at tænke på, at der "bare lige" er skide 100.000 kroners startkapital imellem mig som jeg er nu, og mig som en lykkelig succes. Huh?

Jeg skylder måske en halv million... Jeg drømmer ikke om Big Cooperate Business. Jeg vil bare gerne have en lille butik i Kbh, hvor jeg kan udstille og sælge de ting som jeg laver. Er det for meget forlangt? Jeg VED at mine kreationer ret ofte er populære - jeg sælger faktisk for det meste allerede indenfor et par dage. Her og der åp Facebook og sådan... Jeg kan også sagtens selv udvikle mig en simpel webshop. Men Web er bare for lidt... for kedeligt for mig. Men ikke udelukket. Jeg vil optimalt gerne have en fysisk butik OG en webshop "i baglokalet".
Jeg vil gerne ud og se mine kunder i øjnene, samt udføre alle de små "marketings strategier" som jeg har inde i mit hoved. :) F.eks. skal der foran min lille mystiske kunst butik, fast stå en taburet med et flot hjemmelavet skilt ovenover alá: "Gade artist, her er du velkommen til at tage plads og så kommer jeg ud med en kop kaffe". - Sådan kan vi trække kunder til hinanden, i solidaritetens ånd. Jeg vil også have et skilt i vinduet om, at "Tissetrængende godt må låne MIT toilet".

HJÆLP mig med at realisere mig selv!

Hvis mit skriv virker lidt rodet, usammenhængende og forvirrende, så er det fordi at det er sådan jeg har det og derfor jeg spørger. - Jeg har simpelthen mistet overblikket over, hvad jeg skal/kan gøre for at "vende bøtten".
Mit hoved er et spindelsvæv af "altpåengang" og jeg har virkelig brug for hjælp, til at kludre det ud og skabe overblik :)

Hvad ser du, som jeg ikke kan se?

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Remoulade Rikke:
Jeg vil optimalt gerne have en fysisk butik OG en webshop "i baglokalet".

I din situation, så kan man nok ikke tillade at søge efter det optimale - fordi det er jo ingen garanti at butikken bliver en succes.

Remoulade Rikke:
jeg sælger faktisk for det meste allerede indenfor et par dage. Her og der åp Facebook

Jamen, hvis det er tilfældet, så forstår jeg ikke du kan tillade dig at være kræsen, og så bare tænke at få en fysisk butik. Ta' i stedet for at lave 10 gange så mange kreationer og få dem solgt - og gør det så 1000 gange, så skal der nok komme penge i kassen.

Og nu kender jeg ikke dine kreationer, men et alternativ til en fysisk butik er at tage ude på markeder som der findes masser af og sælge dine ting og samtidig gøre opmærksom på overfor kunder at du også sælger via f.eks. Facebook

Så drop idéen om en fysisk butik nu, du har alligevel ikke råd - og det bliver op af bakken hele vejen, kig i stedet på de realistiske muligheder du rent faktisk har - og så på et tidspunkt, kan du få en butik - bare ikke nu.

Og hvis du samtidig begynder at tjene penge, så er jeg sikker på at du kan lave et nedslag på dit skyldner beløb, så du kan blive meget hurtigere kan blive gældsfri - det har jeg hjulpet flere af mine venner med, hvor f.eks. de skyldte 90.000, men slap med at betale 20.000 kr. og så var gælden væk

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 11:55

Hej Marwe - Mange tak for dit svar (og din tålmodighed ;) )

Selvfølgelig er der garanti for at butikken bliver en succes. Eller altså - Det er i hvert fald hvad jeg fortæller mig selv hele tiden og det er hvad jeg ER NØD TIL at tro på. For hvis jeg lytter til alle dem, der prøver at fortælle mig at det er umuligt... så er det umuligt.

Jeg er på kontanthjælp. Jeg MÅ ikke tjene ordentlige penge. Altså penge nok, til at kunne lønne mig selv. Hvis jeg begynder at tjene "rigtige" penge, så ryger min hovedindtægt med det samme - Fra den dag jeg CVR registrerer mig. Og jeg ønsker ikke at gøre det sort. Det skal gå ordentligt til og SKAT skal være med på ideen. Det skal de nok også komme. Men det er kommune kontoret bestemt ikke! Der er ikke engang en modregning, sådan at de kun ville trække hvad jeg tjente. Man mister det hele.

Så jeg har brug for at stå med måske et halvt års løn + depositum/butiksleje. Men jeg må bare ikke tjene/opspare dem. Pengene må aldrig være mig i hænde, for så ryger kontanthjælpen også. Så hvis jeg f.eks. lykkedes med at opspare 20.000 kr på et halvt år, så "straffer" kommunen mig blot og stopper al hjælp. For så har jeg snydt. - Men i virkeligheden ville jeg aldrig snyde. Jeg prøver jo netop bare at vende skuden. Og når den er vendt, så skal det være mig en moralsk GLÆDE at betale hver en krone jeg skylder, tilbage.

Jeg ville ønske at jeg var opdraget af en nærig jyde - Men er desværre opdraget af en alkoholisk ludoman. Så jeg har meget at lære, endnu :)

Lige nu, får jeg 9000 kroner udbetalt hver måned. Jeg har faste udgifter for knap 5500. Så jeg har virkelig ikke noget at give af på nuværende tidspunkt.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remoulade Rikke:
Jeg ville ønske at jeg var opdraget af en nærig jyde

Ja, nu kan man ikke ændre ved fortiden, så glem nu alt hvad du har været igennem og se fremad...

Remoulade Rikke:
prøver at fortælle mig at det er umuligt... så er det umuligt.

Tjaa, det vælger man jo selv. Men at tro at det bliver en succes fordi du siger det til dig selv, det er at stikke blår i øjnene på sig selv. Der kan ske en masse ting som du ikke selv er herre over, og tro at det er nemt at drive en fysisk butik det er nok ikke rigtigt. Kig på hvor mange der lukker igen. Og hvis du har 2 børn, så er det måske ikke engang sikkert at du kun selv skal stå der, fordi så ser børnene jo ikke deres mor :-)

Måske har du en ven eller lign. som kan stå for CVR oprettelse og på den måde få den drejet rundt.

Som du selv er inde på, så ønsker "systemet" ikke at hjælpe dig - de ønsker at fastholde dig i en situation hvor du ikke må tjene ved siden af osv. fordi ellers vil de selv miste jobbet på et tidspunkt, så de har ingen interesse i at hjælpe dig, og det er jo generelt et problem - derfor må du tænke kreativt.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 12:27

Tak for et godt langt indlæg :)

Jeg er måske gået for let hen over det, men kan ikke se hvorfor det er så vigtigt for dig med en fyssisk butik og ikke blot en webshop som jo er vejen frem i min verden.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Du kan jo starte med at knalde med mig Wink

Jeg har været serie-iværksætter gennem 35 år, altså næsten før internettet blev opfundet. Jeg har låst butikken af, vinket farvel til de ansatte og gået rundt i københavns gader inden jeg har sneget mig ind i butikken og sovet på lageret. Jeg har barberet mig på offentlige toiletter, stået på lur i trappeopgangen overfor, så at jeg kunne "møde ind" sammen med de andre. Så jeg har arbejdet hårdt og været fattig samtidigt.

Derfor synes jeg godt, at jeg kan tillade mig at være lidt "hård" ved dig. 

Det er fint at du har drømmen om en butik, - behold du bare den - men det er en drøm. Du er bare slet ikke i nærheden af virkeligheden. Af så uendeligt mange årsager, at du bare må stole på mig, når jeg siger det.

Får du en butik nu, med eller uden et godt knald, kommer dine kreditorer efter dig og tager varelageret. 

Til gengæld har du helt overset værdien i at arbejde. Selvfølgelig er det måske kedeligt at sidde i kassen Netto, men gevinsten er jo så at du må tjene lige så mange millioner ved siden af som du kan, - uden at Netto trækker dig i lønnen :-)

Du lægger et mentalt låg på dig selv, ved at tænke alt for meget på ting du ikke kan gøre noget ved lige nu. F.eks din gæld. Men tager du et job, - så kan du hyre en gældsrådgiver som kan lægge budget for dig. Give dig overblikket over din egen situation. Kun på den måde kan du tage styringen på dit liv. Du har sat børn i verden, og så er det din forbandede pligt at blive voksen.

Du vil lave noget meningsfyldt, men hvad tror du ham der har lavet dine børns rullepølsepålæg gør? Han står ikke stolt ude på marken og snuser til råvarerne, - næh han kyler 200 kg af dit og dat i en rustfri beholder, og så er det ellers at holde snudeskaftet for sig selv og følge rullebåndets hastighed. Han venter såmænd bare på næste lønningsdag, og det meningsfyldte for ham ligger måske i som single at knalde igennem på den årlige tur til Thailand, - eller måske som familiefar til at bidrage til at familien derhjemme rent faktisk kan komme på ferie.

Helt konkret kan du jo faktisk gøre ret meget selv for at opbygge dit brand. Dine små "happenings" kræver jo ikke en butik, og det er jo supernemt (selv jeg kan finde ud af det) at uploade videoer til Youtube fra din smartphone, og for et par ganske få hundrede kroner for det første år kan du have en blogWordpress der kan vise tekst, billeder og videoklip hvor du kan vise alt det gode du kan.

Hvad så, hvis du skal arbejde "gratis" fordi bistandskontoret trækker dig i kontanthjælpen? Hvis du tror at butiksejere ikke også arbejder "gratis" - så tager du fejl.

Så stop drømmeriet og omfavn virkeligheden. 

/Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08

Enig i at du skal lægge drømmen om den fysiske butik til side her og nu. Du skal af med gælden - den vil måske  hæmme dig i momsregistring (husker noget med ret høj skattegæld selv om det vist mest er momsgæld der bremser) og den vil stoppe dig i bankkonto med CVR tilknyttet og meget andet

Tag et arbejde - uanset hvad (du har jo lov at lede efter noget du mener at kunne holde ud - fra hjemmehælp til kasse - til natrengøring om det skal være.

Hak skattegælden af - se om du kan komme igang med noget via nettet - sælg alt fra service til noget du måske selv kan lave (hvad med grovhakket remulade :)) - stift evt en Personlig mindre virksomhed PMV hvor du ikke skal rode med moms og brug fritiden på at se om du kan løbe noget bare lidt igang. Hak skatte gælden ned til 0 - og beslut så om du nu kan kommer over 50.000 i salg per 1 mdr og momsregistrer så. Vis banken, at du hakker gæld videre af, og gå så ned på halv tid mens du maser videre indtidl du en dag måske kan leve af at være selvstændig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Remoulade Rikke:
Jeg er på kontanthjælp. Jeg MÅ ikke tjene ordentlige penge. Altså penge nok, til at kunne lønne mig selv. Hvis jeg begynder at tjene "rigtige" penge, så ryger min hovedindtægt med det samme - Fra den dag jeg CVR registrerer mig. Og jeg ønsker ikke at gøre det sort. Det skal gå ordentligt til og SKAT skal være med på ideen. Det skal de nok også komme. Men det er kommune kontoret bestemt ikke! Der er ikke engang en modregning, sådan at de kun ville trække hvad jeg tjente. Man mister det hele
ja sådan er reglerne og dem er der ikke udsigt til ændring i, enten er man selvstændig eller ikke

Det er præcis derfor du skal tage et job - eller 2 for den sags skyld  så du kan banke skattegælden væk og spare op til at kunne leve mindst ½ år uden indtægt (tro mig butik er vanskeligt) - Du har jo ikke valget mellem kontanthjælp og butik - men måske valget mellem arbejde og kontanthjælp, og der skal du vælge arbejde og komme igang - så må du nemlig også gerne ha et CVR og drive f.eks en lille PMV i fritiden - stille og roligt bygge den op mens du tjener penge ved arbejde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Remoulade Rikke:
Fordi ærlig talt, så er jeg bare SÅ SKRIGENDE BANGE for at ende bag kassen i Netto de næste 40 år. Hele min krop stritter imod den tanke. Jeg er 30 år gammel og jeg vil bare gerne "finde ud af hvad jeg skal være, når jeg bliver stor". 
Så det der med "bare" at tage sig et tilfældigt arbejde (der bestemt ikke hænger på træerne) og sparre sammen til først gældsafvikling for at kunne låne penge igen til startkapital og indskud i virksomhed, er ikke en mulighed for mig.

Det er muligvis ikke i et forum af selvstændige og iværksættere, du skal skrive netop dette, for de fleste af os har gjort netop det. Har siddet i kassen i Netto, kørt varer ud, gjort rent, kørt med aviser, afløst på plejehjem eller fyldt kød i en maskine, der laver frankfurterpølser. Flere har endda haft to jobs samtidig for at komme ud af deres gæld og skrabe startkapital sammen.

Remoulade Rikke:
Jeg KAN simpelthen ikke finde ud af at slå automatpilot til og så bare tage på et arbejde jeg hader, hver morgen, hver dag.

Jamen, så bliver det rigtig meget op ad bakke, for også som selvstændig er der dage, hvor man IKKE har sovet nok, hvor børnene har kastet op hele natten, hvor man føler sig som en fiasko eller skal afsted for at rede tråde ud med en besværlig kunde eller en vanvittig leverandør. Men der er bare ingen vej udenom. Og vedr. job i Netto eller lignende: Man BEHØVER altså ikke at hade et job, bare fordi det ikke udfordrer en 100 %.

Remoulade Rikke:
Jeg vil bare gerne have en lille butik i Kbh, hvor jeg kan udstille og sælge de ting som jeg laver. Er det for meget forlangt? 

Tja? Spørgsmålet er, hvem du forlanger det af!? 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 22:36

Det er lige netop den slags "røvfuld" jeg har brug for, for at blive i stand til at "se skoven for træer" - Så tak :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)