Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til problemer angående lån

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!!

Jeg sidder netop med et 1. årsprojekt på hh, hvor jeg skal fremlægge om annuitetslån

Jeg har besluttet mig for at jeg blandt andet vil fortælle hvordan et lån, vil påvirke mit regnskab

Der hvor jeg møder probelmer, er hvorvidt afdrag skal indgå i regnskabet og hvorhenne, samt om ydelsen skal indtastes som omkostninger under resultat opgørelsen. 

Har i forslag til andre ting der påvirker regnskabet, i forhold til et lån, eller mine ovenstående problemer, vil jeg blive meget glad. 

Tak!! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39

rente og gebyr i drift = påvirker resultatet - afdrag i status = ingen påvirkning af resultat - Og det forudsætter at lånet er i selskab og ikke personlig virksomhed hvor det jo ikke skal i regnskabet da renter i alm virksomhed uden speciel virksomhedsskatteordning - skal på den personlige selvangivelse - renterne som fradrag - afdrag ikke med på selvangivelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:50

..men afdragene skal også fremgå af årsregnskabet (i balancen), fordi du så skylder det mindre på lånet. Men ja, renter og gebyrer i resultatopgørelsen. Ofte står de for sig selv, så man kan se "Resultat før renter og gebyrer".

At det specifikt er et annuitetslån (hvor renter + afdrag alt andet lige er konstant i hele lånetiden, og hvor eventuelle gebyrer pålægges ud over dette), kan jeg ikke se relevansen i. Principperne ved årsregnskabet er de samme for alle typer (rentebærende) lån.

Jeg kunne imidlertid forstille mig i en meget grundig årsrapport, at lånet giver en fast påvirkning af både drifts- og likviditetsbudget for årene efter - og her har det jo betydning, om lånet er et serielån, et annuitets lån eller andet. Mon det er dét, der tænkes på?

Held og lykke med opgaven.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)