Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til software til PDA

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mangler hjælp til udvikling af software til PDA.

Lige kort fortalt hvad det går ud på:

Vi er et firma med  25-30 fast ansatte og i sæsoner op til 40 ansatte.

Vores ansatte er ved mange kunder hver dag, dagseddelerne bliver lavet i papirform, når de så er færdig med arbejdsdagen sidder de og skriver det udførte arbejde i bøger.

Efterfølgende sidder der en kontor medarbejder og tjekker de ansattes arbejdsseddel og det de har skrevet i bøgerne for om der er sket fejl, og så til sidst bliver det skrevet ind i fakturerings programmet.

Som i nok kan se er vores system temmelig administrativ tungt!

det jeg godt kunne tænke mig var at vores dagseddelerne blev omsat til en app på en PDA, PDA'en skal være med datakort, så den kan sende information hjem til en server på firmaet.

hvis det kan lade sig gøre, er der jo pludselig mange muligheder i det for os. 

Håber der er nogle som kan følge mig i det, hvis det kræver yderligere information er i meget velkommen til at kontakte mig.

på forhånd tak:-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

PDA'ere eksisterer vel ikke rigtigt mere, så det er nok en smartphone (eks. iPhone) eller minitablet (eks. iPad Mini med 4G/LTE) du skal bruge.

Jeg vil nok anbefale at få lavet lavet dagssedlerne som et mobilvenligt website (med login naturligvis) istedet for en app. For det første er det helt sikkert billigere, men det er også nemmere og billigere at redigere i senere, hvis der er brug for at ændre i felter etc. Og hvis du får det lavet som et mobilvenligt website, vil du også kunne få næsten hvilken som helst webdesigner til at lave det, og rette i det efterfølgende.  

Mvh Carsten

Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for dit svar!

Kan sagtens følge dig, problemet ved os er at arbejdet er ved landbruget,
Så det skal være vand og støvtæt.

Nogle gange er vi nogle steder hvor der ikke er alt for god mobildækning.
Er det er problem hvis man vælger den løsning?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Gik på web-integratoruddanelse med nogen der havde lavet noget lignende på et tidspunkt.
Ligger lige et link til den tråd her på skolens hjemmeside, for at se om de er til at komme i kontakt med.

Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis du er interesseret i at få udviklet en mobil venlig website til denne løsning, vil min makker og jeg gerne besøge dig og fortælle om vores ideer. 

Vi tager højde for de problemstillinger du opstiller oven for, og fortæller om hvordan vi mener det kan løses bedst, ganske uforpligtende naturligvis.

Du kan kontakte mig på : 50 72 39 01 

Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan sagtens lade sig gøre så kan jeg forstå:)

Det der skal være muligt er at jeg som administrator skal kunne ændre en hel del i opsætning undervejs.

Som fx hvilke maskiner de skal kunne vælge når de udføre arbejdet, dette er en betingelse da vi jævnligt skifter maskiner ud med andre modeller.

En anden betingelse er, at når medarbejderne kommer hjem på firmaet til fyraften, så skal de kunne logge ind på en computer og printe deres dagsseddel.

Tror i dette er muligt?

Mvh Rasmus 

Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

At du som administrator skal kunne ændre i opsætningen er bestemt muligt.
Hvis du vælger en website der fungerer som nævnt ovenfor, vil der være et tilhørende CMS system.
Som administrator har mulighed for at oprette,slette og redigere alt indhold du vurdere er relevant. 

At en medarbejder skal kunne printe deres dagsseddel er blot at trække dataene ud af databasen og omsætte det til et let håndterbart format.

Håber det besvarer dit spørgsmål :) 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Rasmus

Du har mange muligheder her, og ja dette kan sikkert godt løses med mobil venlig hjemmeside og en mobil telefon (der findes nogle android telefoner der er beregnet til brug sådan lidt mere "rå" steder).

Jeg tror dog at jeg ville anbefale dig at se på hvad du kan opnå med en løsning som google apps/google forms - det er meget "konfigurerbart" således kan du rimeligt simpelt sætte en indtastningsformular op for dine medarbejdere, og modtage resultaterne i et regneark. Fordelen med at gå denne vej i stedet for en speciel udviklet hjemmeside er således at du kommer ind i en løsning der meget langt mindre om en almindelig "office-pakke" - det betyder at du selv vil kunne gøre en helt masse.

Fordelen her er at Google apps/google forms er gratis/billigt (afhængigt af dit behov) - og du vil som administrator kunne komme et godt stykke selv.

Skal det være mere avanceret kræver det dog at der skal skrives lidt kode, men det kan stadig holdes på et fornuftigt niveau.

Du skal være velkommen til at give mig et kald på 3053 1351 hvis du vil høre mere

//Morten Nielsen

Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Har du evt nogle referencer til hvordan det ser ud hvis det er blevet opbygget via google apps/google forms?

Det lyder tiltalende, kunne godt forstille mig der skal skrives noget kode til det vi skal have opbygget, da det skal kunne en hel del!

Har du en mail adresse? så vil jeg lige sende et powerpoint dokument, hvor jeg i grove træk har forklaret hvordan det skal fungere.

Så kan du se om det ser helt håbløst ud, eller om der er håb forude:-)

Mvh Rasmus

Tilmeldt 5. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Fra  BootWorks Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi har udviklet et system som tror jeg vil dække jeres behov. Vil meget gerne tage en uforpligtende snak hvis det har interesse.

Systemet hedder Workpilot, du kan læse om det på Workpilot.net og du kan fange mig på 4220 2713.

Med venlig hilsen

Lars Bertelsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)