Jeg skal starte en teknisk support firma. En firma som hjælper kunder med opsætning af deres nye elektronik produkter og masser andre opgaver indenfor det.
Men jeg vil gerne vide om det muligt at starte en overordnet virksomhed, som kan have et par undervirksomheder.
Men jeg vil gerne vide om det muligt at starte en overordnet virksomhed, som kan have et par undervirksomheder.
Hvis jeg ikke er helt gal på den, så vil jeg mene, at uanset hvilket selskab du starter (IVS, Aps eller A/S), så kan disse starte/eje så mange andre selskaber du vil. Har ikke så meget forstand på enkeltmandsvirksomheder og I/S dog. :)
Under de forskellige selskabsformer kan du godt køre flere underselskaber, men det giver noget regnskabsmæssigt og skattemæssigt du skal have styr på, så du skal overveje det i forhold til hvor meget aktivitet du forventer.
Der vil være andre der kan vejleder i forhold til hvordan det skal gøres praksis, og sandsynligvis vil en revisor være at foretrække her til at vejleder dig.
Hvor bredt går du i de forskellige ting. For du kan også bevære dig ret bredt i enkeltmandsvirksomhed, evt. med cvr. nr. og så tilføje nogle flere branchekoder.