Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få penge ud af firmaet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har startet IVS for nylig.

De penge jeg har sat ind på firmaets konto som startkapital, hvordan får jeg dem ud igen, uden beskatning, når firmaet kan undvære dem? Det er jo allerede beskattede penge, som ikke gerne skulle gennem skattefars kløer én gang til...

Er det ved at starte med at lave et personligt lån til firmaet? Og skal det lån så forrentes med en markedsrente?

PFT!

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46

Michael9:

Har startet IVS for nylig.

De penge jeg har sat ind på firmaets konto som startkapital, hvordan får jeg dem ud igen, uden beskatning, når firmaet kan undvære dem? Det er jo allerede beskattede penge, som ikke gerne skulle gennem skattefars kløer én gang til...

Er det ved at starte med at lave et personligt lån til firmaet? Og skal det lån så forrentes med en markedsrente?

PFT!

Michael

Nej da - du får dem ud ved at sælge anparter eller lukke og ikke på nogen anden måde. Du bør uddate din viden om IVS for der er altså ganske mange ting der er vigtigt, så jeg vover igen at anbefale min Ebog om IVS her i link.
Ja lån skal aftales og forrentes med markedsrente - du opgiver renten til skat og firmaet har fradrag for udgiften - også gennemgået mere i bogen. De penge kan du få ud når selskabet har råd
god vind med det i alle fald  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 11:14

Det kommer helt an på hvordan du har gjort det - hvis du har Lånt pengene privat ud til firmaet, kan du hive dem tilbage med renter når som helst.

Men hvis du har "fået" anparter i stedet - så kan du ikke.

His du kun har "købt" anparterne for et minimum beløb, og så lånt firmaet flere penge (fra din private formue) så kan du hive de lånte penge tilbage med renter, når som helst.

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)