Har startet IVS for nylig. De penge jeg har sat ind på firmaets konto som startkapital, hvordan får jeg dem ud igen, uden beskatning, når firmaet kan undvære dem? Det er jo allerede beskattede penge, som ikke gerne skulle gennem skattefars kløer én gang til... Er det ved at starte med at lave et personligt lån til firmaet? Og skal det lån så forrentes med en markedsrente? PFT! Michael |
Michael9:Har startet IVS for nylig.
De penge jeg har sat ind på firmaets konto som startkapital, hvordan får jeg dem ud igen, uden beskatning, når firmaet kan undvære dem? Det er jo allerede beskattede penge, som ikke gerne skulle gennem skattefars kløer én gang til...
Er det ved at starte med at lave et personligt lån til firmaet? Og skal det lån så forrentes med en markedsrente?
PFT!
Michael
Nej da - du får dem ud ved at sælge anparter eller lukke og ikke på nogen anden måde. Du bør uddate din viden om IVS for der er altså ganske mange ting der er vigtigt, så jeg vover igen at anbefale min Ebog om IVS her i link.Ja lån skal aftales og forrentes med markedsrente - du opgiver renten til skat og firmaet har fradrag for udgiften - også gennemgået mere i bogen. De penge kan du få ud når selskabet har rådgod vind med det i alle fald John H