Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af inkasso

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål ang. inkasso.
Jeg er indimellem nødt til at sende nogle sager videre til en ekstern inkasso partner.

Når der så er betalt til dem får jeg penge ind, og der får jeg en opgørelse som skal bruges som bilag i regnskabet.
Her er nævnt noget som skal bogføres som indgående moms.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal bogføre det, er der nogle der kan fortælle mig det.

På forhånd, tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke lige til at forstå for mig men

Du har sendt en kunde til inkasse. Denne kunde har fået en faktura oprindeligt, og på den var der moms og den moms har du indberettet til moms og betalt

Så kommer betalingen ikke, og du sendere til inkasso, men da tabet jo ikke er konstateret, har du stadigt indbetalt moms af salget.

Så får du penge via inkasseselskabet og de penge du får fra kunden via dem, er der ikke moms på det er jo bare betaling af udestående kreditor (som så kan være delvis i værste fald. Hvis det er tilfældet og der dermed er konstateret et endeligt tab, så vil du kunne postere det manglende tom tab med moms - og få moms igen, men tabet skal være endeligt konstateret, f.eks. bekræftet af inkassoselskabet

Endeligt kan der så være en regning for inkassearbejdet og den kan være med moms. Den moms vil fremgå af regningen fra inkassofirmaet og være købsmoms. Inkassefirmaet bør nok kunne sige hvad du skal bogføre  forhold til det du får og deres gebyr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)