Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart uden folk kan finde mig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Er det muligt at oprette virksomhed uden at folk kan finde ud af at det er mig der ejer det?

jeg er ligeglad med at samarbejdspartnere ved det. Jeg tænker mere min arbejdsgiver da min kontrakt siger jeg ikke må drive selvstændig virksomhed ved siden af. Jeg har dog planer om at starte min webshop alligevel, og hvis det bliver den success jeg forventer det skal blive, så sige mit job op. 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 14:17

Nej, jeg mener ikke at man kan skjule sit navn fra CVR registeret (måske andre kan bekræfte det). Det er vigtigt at kreditorer kan finde frem til hvem der ejer en virksomhed. Der fremgår af CVR lovens §11 at navn og adresse for fuldt ansvarlige deltagere i en virksomhed optages i CVR registeret. 

Selvom du kunne, ville du vel stadig kunne retsforfølges af din arbejdsgiver, da du jo stadig har overtrådt kontrakten selvom du er anonym?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04

Nej som ejer af virksomhed eller direktør i selskab vil du kunne findes ved en hver personsøgning i CVR lige som du i selskab vil kunne findes i ejerreistret fra 14/6

Han vil kunne fyre dig med dags varsel for et sådan brud. Om han opdager det ved ingen, der skal bare ikke meget til før en sur kunde eller en kollega laver bøvl og noget dukker op

Din arbejdsgiver har også adgang til dit skattekort, men det vil så bare kunne vise, at du nok har anden indtægt end arbejdsgiveren, hvis de tænker over fradrag- som dog også kan komme fra andet. 

Du kan lade en stråmand stifte men det er så stråmanden der får hele indtægten til skat med mindre du lønansættes (med arbejdskadeforsikring osv)

Din A kasse vl ved arbejdsløshed checke om du har CVR og det skal så lukkes for at få dagpenge, lige som du skal fortælle din a-kasse hvis du både har job og er selvstændig - ellers kan det også give rod og mistede rettigheder

Personligt synes jeg man skal overholde de aftaler man indgår - snyd uanset det måtte være en kommende kunde i din butik, eller dig over for en der betaler din løn, er usmukt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har startet vandreshoppen.dk, men der informerede jeg selvfølgelig min arbejdsgiver forinden og gjorde det klart det blot er en bibeskæftigelse der ikke påvirker mit job.

Venligst

Oskar

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:28

oskarvm:

Jeg har startet vandreshoppen.dk, men der informerede jeg selvfølgelig min arbejdsgiver forinden og gjorde det klart det blot er en bibeskæftigelse der ikke påvirker mit job.

Venligst

Oskar

Det er helt klart også det mest korrekte. Spil med åbne kort - det andet holder ikke i længden. Arbejdsgiveren vil nok også kun have noget imod det, hvis det kan konkurrere med hans egen virksomhed. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 22:35

Enig, men tænker ikke nødvendigvis det er en konkurrerende.

Der kan vel være 2 grunde.

1. Din arbejdsgiver vil ikke have du bruger din tid på noget andet, der måske flytter fokus fra din ansættelse.

2. Din arbejdsgiver vil ikke konkurrere mod dig, ligesom de ikke vil have delt deres viden gennem dig til alle mulige.

Så meget som du skriver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56

ja der kan være andre grunde en konkurrence - at arbejdsgiver vil ha man bruger sin arbejdskraft for arbejdet hos arbejdsgiver og det er lovligt

Skulle det være konkurrence så kan der blive tale om meget store erstatninger - rent ud ruinerende, hvis arbejdsgiver kan påvise, man har drevet det, mens man var lønmodtager (og tilmed havde forbud mod selvstændig) - det vil kunne være MEGET dyrt og let opdages, da stiftelsesdag jo kan findes så snart arbejdsgiver kender til, at der snydes, også ved søgning i relevante - helt åbne  - registre på personen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)