Hej, Drømmen om at starte en kiosk kommer ikke til at ske efter det ville blive for dyrt fandt jeg ud af på mit sidste indlæg. :/
Men med et budget på 60000 kr, Ville i så tro det ville være muligt for mig at starte en lille kaffe cafe? hvor man kan få sig en go´ omgang kaffe færdiglavet, og købe lidt produkter til hjemmebrug.
Jeg kender ikke de udgifter der er i at drive sådan en virksomhed eller om der er nogen specielle regler, men hvis nogen kunne give mig nogen exempler ville jeg sætte pris på det og evt kunne fortælle mig om det var muligt med mit budget :) som sagt jeg forventer ikke at skabe den store profit til at starte med, håber nogen gider at hjælpe takker.
Hvorfor tager du ikke fat på en cafe ejer og stille personen spørgsmålet. Jeg kan sagtens kaste tal ud og sige at det bliver dyrt med indkøb af indretning, husleje, vand og el forbrug samt de maskiner du skal bruge til brygning af kaffen. Så er der også lige uddannelsen eller kurser så du kan lave en god kop kaffe. Bare fordi en kan lave en god kop kaffe hjemme, så er det ikke helt det samme på en café, med mindre du skal have ansatte som så skal have løn.
Tag fat i en person der ejer en café og spørg, hvis de har tid så er de fleste villig til at kaste nogle guldkorn af sig.
Hvis vi nu antød at jeg allerede havde alt det udstyr jeg skulle bruge.
Ville det så være muligt for mig at starte med et budget på 60000 kr? Jeg kender som sagt ikke det store om at starte en virksomhed. Om der fks, skulle stilles sikkerhed med et beløb, om der kraves at en person minimun har det antal beløb før man kan starte, eller om der er nogen ´skjulte udgifter´ der kunne dukke op. osv.
Aller først kanont du vil være selvstændig. Men det forpligter ! Forstået på den måde at man gerne må suge hjælp til sig men at det er en selv som sætter sig ind i tingene - det føler jeg måske ikke du har gjort for det er umuligt at få et kvalificeret svar udfra de oplysninger du giver :-)
Men prøver :-))
En cafe må du desværre droppe da bare indskud som regel er på 3 måneders husleje og hvis du skal ha en rimelig placering skal du op med cirka 10.000 om måneden ( et skøn alt efter placering /by)
Dernæst skal du ha service iform af kopper/ tallerkner osv
Dernæst skal lokalet gøres brugbart ( får sjældent et lokale som er 100 % klar til indflytning )
Dernæst skal du ha en kassekredit
For hvad hvis du ikke sælger for noget den første måned, så er der ikke råd til løn og husleje
Så en cafe er for dyrt at starte op
Hvis jeg var dig ville jeg starte med en cafe/kage bil som du placere er centralt sted med kundestøm ( husk at søge om lov )
Du kan lease en bil for cirka 3000 om måneden
Der er kun en vej det er at opsøge en som leaser disse køretøjer og finde den rigtige placering
Alt det bedste herfra
Ps. bare husk det er de løbende udgifter som er dyre og ikke de 60.000 du indskyder som kapital
Er ked af at sige det, men du kommer ikke ret langt for med en buget på 60.000 DKK. Enhver kaffebar skal have en prof ekspressomaskine som koster rigtigt mange penge.