Hej :)
Jeg håber på der er en herinde der kan hjælpe mig med reglerne omkring køb og salg.
må jeg som privatperson købe hjem og sælge for 50.000kr om året, eller er det ulovligt? skal der betales skat af alt man køber hjem og sælger, hvis man køber det hjem for at sælge det?
håber meget der er en som kan hjælpe mig :)
mvh. Ann
Du må sælge for MAX 50.000 kr per 12 mdr - eller mere præcist du må max FORVENTE at sælge for 50.000 kr på en hver 12 mdr periode - uden at skulle momsregistreres
Uanset momsregistrering eller ej - og dermed uanset CVR nummer eller ikke, så skal du sørge for kvitteringer for køb (inkl sælgers navn og adresse) og for salg og du skal føre regnskab og opgive dit overskud til skat lige fra den første krone. Der er ikke forskel i skat på med og uden CVR nummer, du er i princip virksomhed, så snart du køber og sælger andet end dit eget indbo
Når du kan se, at du kommer over 50.000 kr på 12 mdr - så SKAL du momsregistreres. Du kan drive virksomhed uden moms som PMV - alt det med at ha personlig virksomhed og ev PMV uden moms - er gennemgået her https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 -
venligst John Hannover