Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg at blive beskattet af en regning jeg har betalt før firmaet startede?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 4
Fra  CK LearnIT Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den, at jeg har betalt en flybillet. Her kan jeg sende regningen videre ved at skrive den på en faktura til det firma jeg har været ovre ved, men den er jo betalt med mit Dankort og trukket fra min privatkonto (før firmaet blev oprettet). 

Når jeg får pengene fra firmaet, går de ind på firmakontoen og bliver derved en del af mit overskud. Trækker jeg så pengene over til min privatkonto skal jeg vel reelt betale skat af de penge.. 

Hvordan kan jeg kringle den? 

Giver det mening? eller er det bare rod i mit hoved Skype-Blush

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:14

Relevante udgifter fra før startdato, må du gerne trække fra i regnskabet.

Du bogfører derfor udgiften normalt med en konto for private udlæg som modkonto.

Udlægskontoen kan du udligne ved at udbetale beløbet til din private bankkonto.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 13:43

Hvis det er en personlig virksomhed der er tale om, har det intet at sige hvor meget du hæver - men derimod hvad dit reelle overskud er. Dvs. her laver man et regnskab over dine indtægter og udgifter (inkl. flybillet) og betaler så skat af overskuddet

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:15

Generelt kan du jo udgiftsføre relevante udgifter i op til 6 måneder før firmastart med firmaets startdato som bogføringsdato. Dette kan du måske bruge i denne sammenhæng?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07

skat har intet med hvad der sker på din bankkonto at gøre - og intet med hvad du hæver eller skyder ind at gøre - det har kun med indtægter minus udgifter at gøre, og hvis flybiletten er taget KUN for firmaets skyld kan du tage den ind som udgift (og den er uden moms) HVIS du er personlig virksomhed. Læs meget mere om personlig virksomhed, skat, regnskabspligt, moms og jeg skal gi dig skal jeg https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)