Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Delvist løst opgave - hvordan afregnes den?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg har en kunde som jeg mange gange har løst konsulent opgaver for til fast pris. Nu har jeg en opgave hvor kunden springer fra ca. midt i forløbet. Jeg har løst alt det jeg plejer til tiden og har ingen skyld i at opgaven falder til jorden, og har som følge af at projektet ikke bliver gennemført/udført tilbudt en dekort på opgaven på 1/3 af prisen. Det skal siges at det er en opgave som har strakt sig over ca. 11 måneder uden afregning i mellemtiden. Jeg ville jo mene at jeg trods alt var berettiget til det fulde beløb, og derfor har handlet fair i forhold til at jeg ikke opkræver mere end de 2/3. Mit spørgsmål lyder så: hvordan er jeg stillet her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

det er sådan noget som skal og bør være aftalt i en kontrakt inden start. Der er ingen facitliste til at løse det - og det er ikke en vidunderlig sag, for nogen af jer i retten.

Du vil kunne henvise til, at du ved at påtage dig opgaven og så miste den, taber den fortjeneste som lå i opgaven og, at det er den der annullerer der så skal betale dig det tab. I dit tilfælde er det måske sådan, at alle penge som sådan er fortjeneste, men en dommer vil måske mene du godt kunne lave andet - så argument og modargument

Kan du få 2/3 er det jo fint nok, men du har ikke et nagelfast krav, med mindre i har reguleret en opsigelse og et stop - gensidigt - i en kontrakt. Kan du få halvdelen kan det være du skal være glad, sådanne sager munder ofte ud i, at kunden ingen penge har og siger, at det du laver - uanset din påstand - slet ikke lever op til det forventede. Kontrakt kontrakt kontrakt - her om en webshop, men kunne være alt muligt andet http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/undga-svindel-med-ny-hjemmeside.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)