Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HOLDING IVS howto stiftelse

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

synes jeg har prøvet at forstå - og det ser fint ud, ud over jeg ikke fatter spor af 

Thomas2012:
1.1       Selskabet afholder omkostningerne ved stiftelsen af selskabet. Omkostningerne forventes at beløbe sig til ca. [1] kr. eksklusive moms.

Hvis selskabet afholder stiftelsesomkostninger så er de vel mindst 670 kr (gebyret) og ikke ca 1 krone - Hvis du selv afholder er de vel 0 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Jeg fatter selv ikke hak af det, for hvis jeg selv afholder omkostningerne, så burde det afsnit jo ikke være en del af selve stiftelses dokumentet ?

Men jeg har det opfattelse at det er obligatorisk. 

Jeg kunne jo så bare sætte udgiften til NULL.

/Thomas

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg har et tomt IVS, som du kan overtage eller få vedtægterne fra billigt :) Skriv en PM hvis interesse, tak.

/Søren

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kan vist ikke skrive en pm til dig.... kun til amini support ? 

/THomas

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også skrive til mig direkte på info@supramedia.dk, så kan jeg se på det senere i dag.

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

URL virker ikke :(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke for noget - men jeg ville nu nok ikke købe et tomt IVS - JO hvis jeg kunne være 100% sikker - og bank og alt fulgte med - men IVS koster 670 kr at stifte, og så er man sten sikker på, at der ikke er lig i lasten. 

https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 fortæller hvordan og giver dig også en hel masse om mange andre ting at tænke på, lovpligtige ting som mange med IVS kan finde på at glemme - med huskelister og alt

At købe brugte selskaber - uanset de er set som friske - af noget som helst andet end advokater som garanterer alt, er ikke normalt jordens bedste indskydelse

Prøv at checke det nævnte - og se om der er indsendt regnskab for regnskabåret som sluttede 31/12-2014 - Det giver efter 1/6 en bod til ejeren - og måske skal du tilmed lave regnskabet og indsende. Så siger du - jamen det er jo friskt, ingen aktivitet men der skal være regnskab alligevel og det skal være inde seneste 31/5 og en sådan årsrapport - selv som tom - er ikke nødvendigvis noget du klarer - og ejerregister - er det med der og og. Læs gerne e-bogen så du bliver lidt mere klædt på til at gå i gang med et selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

@John, Enig ! 

Et andet spørgsmål -> Nu hvor mit Holding bare skal eje mit drift, så skal jeg jo oplyse branchekoden kun financielt holding.

Skal dette beskrives i vedtægterne er skal det bare vælges når man laver registeringen  ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt er finansielt holding jo kun hvis du ejer en finansiel drift - ellers er du et ikke finansielt holding og dermed arbejdskadeforsikring osv (men du kan givet få pris ud fra begge selskaber) Jeg mener ikke du er finansielt holding når du ikke ejer f.eks en bank som drift  og ja dit formål skal beskrives i vedtægterne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)