Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må der være forskel i resultatopgørelsen og balancen genereret i Dinero og på Erhvervsstyrelsens "Regnskab 2.0"?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej aminoer

Jeg er i gang med at indberette regnskabet for 2014 til Erhvervsstyrelsen via "Regnskab 2.0". I den forbindelse har jeg et spørgsmål, som jeg håber, nogle af jer kan hjælpe med. Resultatopgørelse og balance, som jeg har lavet i Dinero, er rigtigte. De har alle relevante poster med for året 2014 og passer med, hvad der står i banken etc.

Jeg har med udgangspunkt i resultatopgørelse og balance (genereret i Dinero) indtastet i Erhvervsstyrelses program “Regnskab 2.0”, men her får jeg en forskel i resultatopgørelse og balance i forhold til dem, jeg har genereret i DInero. Begge dele ser for mig rigtigt ud, men metoden i “Regnskab 2.0” er blot anderledes end i Dinero.

Mit spørgesmål er derfor: Må der gerne være forskel i resultatopgørelser og balance - dem man selv leverer, og dem man laver i “Regnskab 2.0”?
(Jeg har vedhæftet resultatopgørelse og balance fra henholdsvis Dinero og Regnskab 2.0)
På forhånd mange tak for hjælpen.
/Lasse
Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 21:11

I Basis Regnskab har du tastet et tal i omsætning, det er da vist ikke rigtigt. 

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 21:35

Hej

Nej der må ikke være difference mellem din bogføring og regnskabet du afleverer. Det skal jo stemme.

Du har udfyldt omsætning med et minus og som skal tastes i eksterne omkostninger, så vil det rette sig til så det passer

/Birthe

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 21:39

Kære Birthe

Jeg har fået det rettet. 1000 tak for hjælpen :)

/Lasse

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 22:08

Hej Lasse

Super - så er det afleveret til tiden.

/Birthe

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 22:09

:)

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 22:13

Hej Lasse

Er det et selskab du har ?

For så skal du indberette via Regnskab Basis 2.0 senest den 31/5 2015 (ved regnskabsåret 1/1-31/12) og ved SKAT.dk senest den 30/6 2015.

Personlig virksomhed skal du blot indberette til SKAT.dk senest den 30/6 2015.

/Birthe

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 22:46

Hej Birthe

Ja, det er et ApS. Jeg har indberettet regnskabet for 2014 og fået kvittering. Og jeg har ved samme lejlighed også indberettet selvangivelsen på skat.dk, hvor fristen var sat til 1. august 2015 - måske det har noget at gøre med, at selvskabet først blev oprettet ultimo oktober...

Endnu engang tak for hjælpen :)

/Lasse

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:36

Hej Lasse, jeg håber du har rettet mere end blot det ovenstående for der er en del ting i det su har vedhæftet som ser ud til og være tastet forkert!
Bla. Har du også indsat en indtægt på afskrivningerne, som ikke fremgår af dinero balancen. Derved er der forskellige resultater, samt din EK derved ikke stemmer og er tastet forkert.
EK skal tastes i hhv. Registreret kapital = stiftet kapital. Årets resultat = ja.. Dit resultat så du derved rammer de dkk 34.xxx i samlet EK.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:09

Jeg har skrevet det før men gentager gerne Lasse. Ud fra dine mange spørgsmål fatter jeg ikke, at du ikke lige får en bogholder eller revisor til at hjælpe med dit slutregnskab og indberetningen helt ærligt (og det er ikke reklame for mig for jeg laver ikke den slags)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)