Jeg er i gang med at indberette regnskabet for 2014 til Erhvervsstyrelsen via "Regnskab 2.0". I den forbindelse har jeg et spørgsmål, som jeg håber, nogle af jer kan hjælpe med. Resultatopgørelse og balance, som jeg har lavet i Dinero, er rigtigte. De har alle relevante poster med for året 2014 og passer med, hvad der står i banken etc.
Jeg har med udgangspunkt i resultatopgørelse og balance (genereret i Dinero) indtastet i Erhvervsstyrelses program “Regnskab 2.0”, men her får jeg en forskel i resultatopgørelse og balance i forhold til dem, jeg har genereret i DInero. Begge dele ser for mig rigtigt ud, men metoden i “Regnskab 2.0” er blot anderledes end i Dinero.
Mit spørgesmål er derfor: Må der gerne være forskel i resultatopgørelser og balance - dem man selv leverer, og dem man laver i “Regnskab 2.0”?
(Jeg har vedhæftet resultatopgørelse og balance fra henholdsvis Dinero og Regnskab 2.0)
Ja, det er et ApS. Jeg har indberettet regnskabet for 2014 og fået kvittering. Og jeg har ved samme lejlighed også indberettet selvangivelsen på skat.dk, hvor fristen var sat til 1. august 2015 - måske det har noget at gøre med, at selvskabet først blev oprettet ultimo oktober...
Hej Lasse, jeg håber du har rettet mere end blot det ovenstående for der er en del ting i det su har vedhæftet som ser ud til og være tastet forkert!
Bla. Har du også indsat en indtægt på afskrivningerne, som ikke fremgår af dinero balancen. Derved er der forskellige resultater, samt din EK derved ikke stemmer og er tastet forkert.
EK skal tastes i hhv. Registreret kapital = stiftet kapital. Årets resultat = ja.. Dit resultat så du derved rammer de dkk 34.xxx i samlet EK.
Jeg har skrevet det før men gentager gerne Lasse. Ud fra dine mange spørgsmål fatter jeg ikke, at du ikke lige får en bogholder eller revisor til at hjælpe med dit slutregnskab og indberetningen helt ærligt (og det er ikke reklame for mig for jeg laver ikke den slags)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER