Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lønning af tømrer med få timer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at starte et tømrerfirma på deltidsbasis, ved siden af mit fuldtidsjob. (jeg er uddannet tømrer).

Jeg får nok brug for en holdvedmontør/hjælpende hånd engang imellem. Men det bliver kun til at bære vinduer osv. ved montering.

Hvordan gør jeg her. jeg har en kammerat der skal hjælpe mig i de situationer, skal han ansættes i firmaet eller kan jeg bare overføre penge til ham for de timer han har arbejdet? og så skal han selv opgive det til skat?

det drejer sig om max. 5 timer pr måned og nogle måneder slet ikke nogen timer.

mvh nicki

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:38

Jeg tror ikke du har fået fortalt din ven at han skal betale skat... 

Men det er da rigtigt at han skal betale skat så du skal naturligvis ansætte ham med en kontrakt, og tilmelde ham dataløn, tegne forsikring og lægge feriepenge til side, pension ved ikke om jeg glemte noget...

Det er godt du er ærlig...

Tilmeldt 31. May 15
Skrevet kl. 09:51

Det er ikke noget der er opstartet endnu. Men jeg sidder og søger og prøve at læse mig til det, men det er ikke lige til at gennemskue. der er jo også noget der hedder b-indkomst og der stod ´noget med under 8 timer et sted. så jeg tænker der er en der har fuldstændig styr på det her.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:10

I så fald vil jeg mene at din ven skal regitreres så han kan skrive en regning til dig, som du kan trække fra.

De penge du trækker fra skal skat kunne registrere at de får skat for af din ven. (jeg er kun næsten sikker!)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21

uanset timer, så vil han være at se som ansat og du skal bare arbejdsgiverregistrere og så indberette enten direkte i skat.dk e-indkomst eller letløn gratis - eller betale 15 kr per lønoverførsel i f.eks danløn. Det er ikke et større arbejde nogen af delene. Når du har prøvet det en enkelt gang, så tager det få minutter.

Du kan ikke betale uden at indberette, og jeg ville heller ikke se det som honorar (b-skat) hvis det var spor mere end en enkelt gang, hvor det nok gik - men også det skal jo indberettes, og jeg har svært ved at se det er meget nemmere end at indberette alm. løn

Der er altid indberetningspligt-  uanset hvad, når CVR betaler noget for arbejde/ydelse til en CPR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 15
Skrevet kl. 11:27

Ok tak for det

Tilmeldt 31. May 15
Skrevet kl. 11:28

Så jeg er nødt til at ansætte ham med kontrakt osv.?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:01

nickiro:
Så jeg er nødt til at ansætte ham med kontrakt osv.?

Eller du kan kontakte nærmeste vikarbureau og finde en der igennem. Og det kan jo være du kan få dem til at ansætte din kammerat og leje ham ud til dig.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43

ja eller vikarbureau som jo så skærer lidt penge af til sig selv  - men ja - Det er bare en lille kontrakt - tilfældig tilkalde medhjælper - timetal variere - tilkaldes - timeløn kr xxxx   Opsigelse af kontrakt gensidigt 5 dage f.eks. Mere er der ikke i det, og så arbejdsgiver registrere og indberette i e-indkomst - meget lettere end du tror

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 15
Skrevet kl. 17:08

Ok tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)