Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lønning af tømrer med få timer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at starte et tømrerfirma på deltidsbasis, ved siden af mit fuldtidsjob. (jeg er uddannet tømrer).

Jeg får nok brug for en holdvedmontør/hjælpende hånd engang imellem. Men det bliver kun til at bære vinduer osv. ved montering.

Hvordan gør jeg her. jeg har en kammerat der skal hjælpe mig i de situationer, skal han ansættes i firmaet eller kan jeg bare overføre penge til ham for de timer han har arbejdet? og så skal han selv opgive det til skat?

det drejer sig om max. 5 timer pr måned og nogle måneder slet ikke nogen timer.

mvh nicki

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:38

Jeg tror ikke du har fået fortalt din ven at han skal betale skat... 

Men det er da rigtigt at han skal betale skat så du skal naturligvis ansætte ham med en kontrakt, og tilmelde ham dataløn, tegne forsikring og lægge feriepenge til side, pension ved ikke om jeg glemte noget...

Det er godt du er ærlig...

Tilmeldt 31. May 15
Skrevet kl. 09:51

Det er ikke noget der er opstartet endnu. Men jeg sidder og søger og prøve at læse mig til det, men det er ikke lige til at gennemskue. der er jo også noget der hedder b-indkomst og der stod ´noget med under 8 timer et sted. så jeg tænker der er en der har fuldstændig styr på det her.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:10

I så fald vil jeg mene at din ven skal regitreres så han kan skrive en regning til dig, som du kan trække fra.

De penge du trækker fra skal skat kunne registrere at de får skat for af din ven. (jeg er kun næsten sikker!)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21