Jeg er igang med at få lavet materiale til affiliate marketing og ville sætte pris på inspiration!
Har du et konkret eksempel på godt materiale som performer godt? Eller måske et godt råd hvis du er affiliate partner og skulle overveje hvilken kampagne du ville bruge kræfter på?
Jeg vil sige at affiliate hjemmeside vil kunne klare sig godt hvis du gode placeringer på google.
Selvfølgelig kommer det også an på salget af produkterne, % delen du vil modtage samt hvor mange søgninger der er på de gældende keyword du har optimeret for.
Det eneste jeg kigger på som affiliate partner er om hjemmesiden jeg skal markedsføre er i orden (betalingsforløb, produkter, design mv.), og selvfølgelig især hvor stor procendel jeg får af salget.
Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk
Det eneste jeg kigger på som affiliate partner er om hjemmesiden jeg skal markedsføre er i orden (betalingsforløb, produkter, design mv.), og selvfølgelig især hvor stor procendel jeg får af salget.
I hvert fald ikke under 10%, men det afhænger jo også af vares pris.
Fra hvad jeg har hørt så er de noget mere generøse i Amerika hvad angår andel til affiliate parterne, da det i sidste ende er en bedre forretning for annoncørerne fordi flere vælger dem. Jeg kender ikke så meget konkret til det, men du kunne jo undersøge procentsatserne på fx. Amazon's affiliate program. Det kunne være det også var smart i Danmark?
Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk
Jeg vil sige at det kommer meget an på hvilken slags trafik du har, PPC, site, e-mail osv?
Videremere handler det om at gøre indholdet så relevant og cta præget som mulig, så brugeren ser det som høj kvalitet og ønsker at klikke sig ind på annoncørs landingsside.