Jeg havde lidt overvejet at lave en ny profil til det her for at understrege at det intet har med mine virksomheder at gøre som sådan, men jeg tager chancen. Mig og et par andre personer har taget iværksætter skoene på igen og er så småt gået igang med at lave et site vi tror på, det drejer sig om en online portal med en kombination af formål, målgruppe og kvalitet til en pris der endnu ikke er set herhjemme, ihvertfald ikke af nogen af os. Det er det tætteste vi kommer på en offentliggørelse af projektet som sådan, jeg er klar over at vi skal mere frem i skoene for at vække jeres interesse, og det regner jeg med at gøre ved at fortælle hvem vi er så vi kan overbevise jer om at vi skal er dybt seriøs. Vi starter i den lave ende, med undertegnede: Mikkel: 24 År gammel, uddannet Markedsføringsøkonom, selvstændig på 4 år og Datamatiker studerende. Min funktion vil være markedsføring samt supervision af udvikling, hvor jeg også vil hjælpe til når det står hårdt på. Udover det er jeg projektets "pengemand" og jeg har indtil videre skudt hardware og hosting i projektet, jeg regner også med at stå for udgifterne til den kommende markedsføring. Gitte: 26 År gammel, uddannet Markedsføringsøkonom. Jacob: 25 år gammel, uddannet Datamatiker, med mange års erfaring fra branchen som både webprogrammør og embeded programmør, både før og efter han blev færdiguddannet. Robin: 30 år gammel, uddannet Datamatiker, med en del års erfaring fra branchen, primært med netværk og webudvikling. Udover det har vi en række personer mellem 18 og 25 som vil hjælpe til med fodarbejdet indtil vi kommer igang og begynder at tjene nogle penge på projektet. Helst specifikt manger vi følgende: * 1 eller 2 Programmører, vi snakker .NET og MySQL (!!) * 1 eller 2 grafikere, vi er sådan set ligeglade med hvad i arbejder i ... bare i selv har lovlige licenser. * 1 person med erfaring i PR og markedsføring af online projekter, til i samarbejde med undertegnede at stå
Og nu sider du sikkert og tænker "What's in it for me?" og ganske rigtigt, du gættede rigtigt vi har ikke tænkt os at betale løn i kroner og ører, og nej man kan ikke spise procenter, derfor forventer vi selvfølgelig heller ikke 37 timer om ugen dedikeret på det her. Grafikernes arbejde vil være yderst begrænset i forhold til programmørene og PR-personen vil ligge et sted imellem, det er vi selvfølgelig klar over. Vi har mulighed for at hjælpe .NET'erne og måske grafikerne med at skaffe betalte opgaver mens projektet står på da jeg tit i forbindelse med min virksomhed får forespørgsler vi må afvise. Men dette skal på ingen måde være den primære motivation for at deltage. Vi tilbyder anpartsoptioner i virksomheden, og indtil disse får en værdi som kan bruges til at fylde køleskabet og carporten tilbyder vi dig at blive en del af et fællelsskab som opbygger en af de forhåbentligt næste store "ting" på den danske del af internettet.
Jeg ser gerne spørgsmål her på boardet, mens intresserede meget gerne må sende en kort beskrivelse evt cv. til min mail mike@mc-solutions.dk , det er en fordel at bo i Jylland så vi kan mødes. Men som minimum vil jeg gerne mødes ved projektstart så vi kan præsentere projektet for deltagerne. |
Kan du fortælle noget mere om portalen?
Jeg læser Software på Aalborg universitet (2. år), men kommer oprindeligt fra Skive, så vidt jeg kan se er det der du har dine andre firmaer.
Jeg vil være ærlig og sige jeg ikke har helt vild stor erfaring med .NET i web sammenhæng, men er dog lige i gang med at afrunde et projekt hvor vi har brugt .NET i samarbejde MySQL, og har fået lidt erfaring der.
Jeg
har desuden lidt arbejde ved siden af mit studie hvor jeg også arbejder
med udvikling og vedligeholdelse af websider (PHP, MySQL, HTML, CSS).
- Søren