Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden gyldig cvr og firma navn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har købt nogle varer af en dansk leverandør. Jeg har modtaget varer og faktura men opdager nu at hverken CVR nr eller Firma navnet eksisterer på cvr.dk? Hvordan forholder jeg mig til det? Betyder det noget for mig? 

Tak på forhånd.

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:59

Hej

Første skridt er da at kontakte leverandøren og bede om oplysningerne, det kan jo være at han har firma registreret under andet navn, også kan man jo pænt gøre ham opmærksom på at disse oplysninger skal findes på fakturaen.

Så bør du lige checke om hvad han skriver om moms - hvis han nu har en meget lille forretning <50.000 så behøver han jo ikke at være momspligtig, også formoder jeg at han bør angive faktura pris, og ikke angive moms - evt. skrive ikke momset faktura.

Hvis du ikke får noget svar, og vil sikre dig at du ikke laver fejl, så kan du ved bogføringen lave det som et køb uden moms, så du ikke derved ikke søger moms refussion for beløbet - så har du da ikke lavet nogen fejl der.

Og endelig kan man jo ringe til Skat og spørge hvordan de mener du skal forholde dig.

Bredholt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53

MINTA:
Jeg har modtaget varer og faktura men opdager nu at hverken CVR nr eller Firma navnet eksisterer på cvr.dk?

Det er ikke optimalt at bruge CVR til at tjekke om en virksomhed er momsregistreret. Du skal gå på SKATs side og bruge deres mulighed for kontrol af momsnumre. Hvis du eksempelvis har en momsmæssig delregistrering så finder du ikke dette nummer på CVR. Omvendt vil en personlig mindre virksomhed have et CVR-nr og vil kunne findes i CVR. Her er det ikke et udtryk for at virksomheden er momsregistreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)