Hej Anna
Jeg skal ikke forholde mig til ideen, men til dit sidste spørgmål om hvad du skal huske at tænke på. Jeg ved ikke om du har drevet virksomhed før, så det kommer måske noget som du har på plads, men her kommer der nogle skud fra hoften
CVR nummer
Moms registrering
Bankkonto linket til CVR nummer
Regnskabssystem - tal med revisor
Lagerstyring i webshop
Kontakt til leverandører, hvad er deres priser - hvad er deres leveringstid
Kapital til varelager
Undersøg markedet, hvad kan du sælge til
Lav en beregning på hvad du skal sælge for at dække dine omkostninger - det kan i nogen tilfælde vise sig at omsætningen skal være urealistisk høj.
Fragt omkostninger til dit lager
Lager - emballage
Hvordan vil du levere til kunderne - du skal have en aftale med GLS eller PostDanmark, så du kan printe transport labels, samt få lavet track and trace.
Check på hvordan du forholder dig til returret - og hvordan du får varerne retur - det har GLS og PostDanmark løsninger på
Overholdese af love og regler om websalg - betingelser på webshop
Har du resourcer til at klare det peak der må forventes at komme lige før skolestart. Der starter 50.000 nye skolebørn hvert år, får du bare 1% til at handle i din butik, så skal du ekspedere 500 ordre, og de kommer nok over en kort periode og du lover garanteret levering inden for 2-3
hvilket betyder at du risikere at skulle pakke måske 50-100 ordre på ganske kort tid (Luksus problem - men alligevel)
Held og lykke
Bredholt