Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg en overførsel fra Holding IVS til Drift IVS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har lige oprette mine selskaber i Dinero og skal lave årsafslutning for første gang.

Jeg har et Holding IVS med en kapital på 10.000. Jeg har herfra overført 5000 til mit Drift iVS til dækning af stiftelsesomkostninger, opstartsudgifter m.v.

Hvilken konto skal jeg bruge som modkonto til banken når det skal bogføres?

mvh

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke lige huske kontoplanen men tror du skal lave to nye konti - I holding - tilgodehavende hos drift - 5000 kr i debet og i drift - skyldig til holding 5.000 kr  begge i status. Da de er sambeskattede går jeg ud fra vil jeg ikke mene du behøver renter eller andet - men det må en revisor evt korrigere

Husk, at selve stiftelses omk ikke må fratrækkes, så du skal ha dem på en konto som du kan lægge til resultatmæssigt når du laver skat.

Dit drift vil sikkert så ha negativ egenkapital, og du skal huske generalforsamling med stillingtagen til at kapitalen over 6 mdr er under halv, hvis ikke den kommer op inden.

OM du kan klare dig uden revisor/bogholder hjælp med holding og drift ved jeg ikke - jeg tror det knapt ud fra dit spørgsmål, og så ville det være godt at høre den der skal lave dit regnskab til skat osv - hvordan denne vil ha det posteret

Se evt BOGEN OM IVS jeg har udgivet for mere info om formen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)