Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af lejeindtægt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg er på udkig efter en ny ejendom som jeg i første omgang er interesseret i at få den lejet ud i 2 år inden jeg selv flytter ind i den. Jeg bor idag selv i en ejerlejlighed. Tanken er så at når jeg er flyttet i den nye ejendom, vil jeg bagefter udleje min ejerlejlighed. Jeg har læst lidt frem og tilbage på nettet og spurgt mine bekendte som også lejer ud men synes ikke jeg får et konkret svar. Hvad kan bedst betale sig? Skal jeg køre den på virksomhedsordning og kun blive beskattet af indtægten på 25% Kan dette overskud med 25% beskatning bruges til betaling af afdraglån eller vil det tælle som penge jeg trækker ud af "virksomheden" og skal derved beskattes med 38%?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ha fat i en revisor for at få beregnet det konkret - om du skal bruge VSO eller kapitalafkastordningen i alle fald - det koster jo noget men kan også ha for og bagdele - Dine afdrag kan du aldrig betale uden beskatning inde - renter er der fradrag for - Beskatning af penge til afdrag vil være mindst ca 44 % inkl. am bidrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)