Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IvS spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er app udvikler og er ved at finde ud af hvordan jeg kan oprette en IvS til at udvikle mine apps under. Jeg har 2 spørgsmål.

Jeg har kontaktet min bank om at oprette en erhverv konto og de sendte mig en e-mail som jeg skal svare før de kontakter mig.

De beder om en del ting. Der er 2 af dem som jeg ikke ved hvad er:

· Sammenskrevet resumé fra Erhvervsstyrelsen
· Kopi af gældende ejerbog, skal være udskrevet indenfor de seneste 3 måneder

Nogen der kan forklare dem til mig?

Mit andet spørgsmål er om oprettelse af IvS. Jeg kan se at der er en del hjemmesider hvor de gør det for dig og det koster alt fra 500kr - ...

Hvilke nogen ville i anbefale? Jeg er kun 1 mand, så (kun et gæt, jeg er ikke en business person) det må da ikke behøve at være så kompliceret at oprette en IvS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11

sammenskrevet resume osv får du ved stiftelse. 

jeg ville la en rigtig advokat stifte og få alle gode råd med - nok lidt dyrere men pengene værd med mindre du ved en masse

Der er en masse om stiftelse af IVS og huskelister og alt muligt andet, som jeg synes du absolut skal købe i 

https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 

Alt for mange får stiftet IVS uden at vide nær nok om det, og overraskes så og ned den ebog vil du kunne forstå ting meget bedre, og så tage stilling til om du så klarer dig med en billig eller advokat, og du vil kunne bruge den som let opslagsværk også i computer eller tablet. Den er skrevet for folk uden stor viden om den slags, letlæst

i disse regnskabsdage ses også i sociale medier en del der forskrækkes over at de ikke lige kan lukke deres IVS - så selv om et er nemt at stifte og lav kapital, så er der ofte alt for lille viden om hvad et selskab indebærer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45

Tak for svar.

Så det du siger er at jeg skal enten betale en god advokat eller købe bogen og så finde en billig?

Og alle de ting banken vil have får jeg når jeg stifter IvSen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02

jeg synes først du skal læse bogen til 55 kr inkl, moms i alle fald, for den kan også svare på en masse andet du måske ikke ellers ville tænke på, og det er let gjort

Så ville jeg finde en der er kendt for at være god til at stifte. Der kan godt være billige, men jeg tror ofte de koster ca 1800 + 500 for moms reg + stiftelse 670 kr. Husk altid at checke at momsreg f.eks er med i prisen. Ofte er den ikke det, og så er det ekstra lige som gebyret på 670 kr

Husk der ikke er fradrag for de omkostninger i selskabet, men for momsen er der. Selv beløbet skal ind igen i skatteregulering (også med i bog som jeg husker)

Jeg synes det er vigtigt, at I selv ved en masse om IVS, uanset hvilken advokat eller stifter i bruger. Måske skulle der med 5 mand tænkes ApS direkte. Det kan spare hvis man siden vil ændre IVS og lette udbytte og andet, men det er skam også med i bogen, som er let og hurtigt læst. Viden er alt inden i kaster jeg ud i det endelige

god vind med det John Hannover

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:05

Hvem har skrevet bogen? ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09

et gratis klik på linket og du ville se jeg har (har jeg iøvrigt skrevet tit) det er en opsámling af ikke så speciel viden i virkeligheden men over mange områder, og læst af andre med IVS forstand først. Smile alt for meget stiftes uden viden desværre (synes jeg)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:16

Enig, og jeg ved at du har skrevet den :)

Synes bare at det er en vigtig oplysning at tage med :) (god skik), da det ikke er sikkert at trådstarter har set alle andre indlæg :)

Intet negativt om bogen :) Jeg er 100% enig i at kendskabet til IVS er alt for dårligt hos mange.

Med tiden tror jeg at IVS vil finde sit naturlige leje. ApS var også udskældt i starten. Kan huske at Lars Larsen kaldte dem "Ah prøver sgu" ApS, og gik den ikke første gang så lavede man bare et nyt "Ah prøver sgu igen" :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

skal skrivé min bog fremover - står også i min signatur .- men du har da ret.

Ja lad os håbe det finder sit leje. Jeg ser lidt bekymret på en del facebook iværksættersider´hvor nu flere skriver i stil med. hvordan lukker jeg mit IVS? fatter hat??

Ofte nogen som nok aldrig skulle ha stiftet, og nu roder i dagpenge stop og besværlig lukning. Det er jo lidt synd for IVS kan være supergodt, bare folk ikke falder i spanden med at vi lige får sådan et til 500 kr i omkostning og så kører det - uden at gå langt længere ind i reglerne

vh John H

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)