Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At bruge equity som betaling for services

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, en iværksætter rookie her :)

Jeg har længe leget med tanken om at blive iværksætter og deltager nu i en start-up weekend.

Vores ide her til start-up weekenden er at gøre livet lettere for nye start-ups, som har vanskeligheder/mangel på kompetencer i eksempelvis bogføring, jura, marketing, etc. Siden det forventes at nye start-ups ikke har tilstrækkelig med penge at hyre service providers med, kunne det tænkes at de kunne bruge equity som handelsvaluta for ydelser.

Vi mener at interessen for equity er attraktiv for både service providers og start-ups i tidlige faser.
Lad os sige at en ny start-up mangler en bogholder. Vi laver en platform hvor Start-uppen får mulighed til at kontakte en bogholder og indgår et et samarbejde hvor f.eks. 1% af start-uppens equity fungerer som betaling. For at formidle kontakten kunne vi eksempelvis tage 10% af den equity service provideren får.
Jeg vil gerne høre jeres mening om ideen og eventuelt de frustration I selv har haft da I startede virksomheder op; især hvad angår mangel på kompetencer i de tidlige faser. Jeg er modtagelig overfor kritik, så hold ikke igen med det :)

Vi har lavet en landing page, som kort forklarer konceptet:
http://www.mylanderpages.com/equityswap/Equity-For-Service

Mvh.
Niels Petersen

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 11:29

Jeg ved ikke engang hvad Equity er eller hvad det går ud på?

OK så lige linket bagefter :) min fejl

Tilmeldt 10. May 15
Skrevet kl. 11:35

Oh, min fejl at jeg ikke lige forklarede det :)

Equity er den egenkapital en virksomhed er værd.

Ideen her er at man som service provider, f.eks. en bogholder, kan få medejerskab af start-uppen ved at udføre noget bogholderi for start-uppen :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:03

At honorere arbejde med ejerandel bliver allerede anvendt i dag, og kan fungere udmærket.

Jeg er dog lidt skeptisk med et generelt setup på dette område. Dels kræver det at bogholderen etc er interesseret i at modtage ejerandel til gengæld for arbejde i et bredere perspektiv, men der er også den risiko at iværksætteren og rådgiverne med tiden vokser fra hinanden. Erfaringen er ofte at disse små procenter er meget dyre at erhverve tilbage.

Hvordan vil du iøvrigt sikre at rådgiver og iværksætter kan arbejde sammen som ejere fra dag 1?

I takt med at virksomheden får succes kan det også tænkes at behovet for rådgivning flytter fra den ene erfaring til en anden. Dvs at den rådgiver du havde ifm den spæde begyndelse, nu kommer til kort og at du har behov for andre kompetencer.

Bare lidt indspark herfra :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så skal der jo være en ægte vurdering af equity og værdien der modtages for at udføre arbejdet skal beskattes som løn, så kan det bestemt fungere men jeg deler helt Arguins bekymringer, for ejerskab skal I mine øjne ikke bare bruges for at spare lønomkostning, men fordi man har en masse andre, bedre grunde til at ville være fælles ejere - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. May 15
Skrevet kl. 15:48

Tak for inputtet, det sætter jeg stor pris på :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)