Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SKAT (nyopstartet virksomhed)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg har hørt, at hvis man får en indtjening/overskud på under 36.000 kr. pr. år, så skal man kun betale 8% af ens overskud i arbejdsmarkedsbidrag og ikke fuld skat. Passer det? Eller hvordan hænger det sammen? Hvis jeg er under 18, er det så anderledes ang. betaling af SKAT, end hvis man er myndig?

Håber på svar :-)

Mvh. Erik.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03

1 hvis ikke du har dispensation må du ikke optræde som virksomhed

2 Ja hvis ikke du har anden indtjening så passer det meget godt med 8% AM bidrag da skat ellers er under dit personfradrag

3 ja det er lidt mindre med de 36000 end når du bliver 18

vh John Hannover

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 22:11

Tak for svar John! Du er der altid når jeg har brug for en til at hjælp! Det skal du have tak for :-).

Nu kommer så mit mega dumme spørgsmål (Det skal lige siges, at jeg er lige fyldt 17 og har ikke helt styr på SKAT, som du/i nok kan se.

Mit spørsmål er: (1) Når jeg så har regnet ud hvor meget jeg har tjent om måneden/årligt, hvordan overfører jeg så de 8% i skat til skat? Hvordan ved de om jeg har regnet rigtig? Kunne man ikke bare snyde dem?

(2) Skal man kun betale arbejdsmarkedsbidrag 1 gang årligt, eller hver måned?

Håber du orker svare John ELLER en anden som kigger med :-).

mvh. Erik.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34

jo alle kan snyde skat - og få straf når det opdages - Stein Bagger og andre er skræk eksempler. Du skal føre regnskab - indtægter minus udgifter og opgive dit resultat til skat i udvidet forskud og selvangivelse og så opkræver skat præcist det du skal af med

Skat kan kræve dit regnskab og er det ikke i orden kan de sætte beløbet op som de finder rigtigt

Skat betaler man således via forskud løbende og man får opkrævninger bare man forskudsregistrerer og gør man ikke det, så selvangiver man og får så EN stor regning til slut

vh John Hannover

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 22:41

Tak igen for svar.

betaler man 1 gang årligt eller 1 gang om måneden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05

10 gange om året - men er det ikke lige meget - du skal jo bare lade være med at bruge mere end du har til skatten hele tiden. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)