Hej herinde. Jeg er under 18 og skrev en ansøgning til værgemålsafdelingen/statsforvaltningen om CVR nummer til mig for 1 måned siden. (Eller min mor skrev faktisk ansøgningen). Vi har fået en mail tilbage med punkter vi ikke har svaret på og som vi heller ikke KAN finde ud af at svare på :/. Kan nogle hjælpe mig med at sige konkret hvad de mener med følgende punkter?: Budgetudkast, herunder - Forventet årlig omsætning - (Kan jeg overhoved svare på det, når jeg ikke ved hvor meget jeg kommer til at sælge på min kommende webshop?, eller skal jeg bare skrive et gæt på, hvor meget jeg vil komme til at tjene på 1 år?) - Udgift til forsikring - (Skal jeg have forsikring?) - Afgifter - (Afgifter til hvad?) Hvem der skal forestå regnskabsføring? - (Jeg skrev i den første ansøgning, at jeg godt selv kunne stå for regnskab. Hvorfor vil de ikke godtage det?) Eventuelle risici ved virksomhed? - (Jeg skrev i første ansøgning, at der ikke er nogen risici ved opstart af min virksomhed, da det er en meget lille virksomhed og at jeg maks bruger 4-5 tusind til opstart, hvorfor vil de ikke godtage det?) - Håber virkelig i vil hjælpe mig! Det vil betyde ALT! mvh. Erik. |
Eriksam:Hej herinde.
Jeg er under 18 og skrev en ansøgning til værgemålsafdelingen/statsforvaltningen om CVR nummer til mig for 1 måned siden. (Eller min mor skrev faktisk ansøgningen).
Vi har fået en mail tilbage med punkter vi ikke har svaret på og som vi heller ikke KAN finde ud af at svare på :/.
Kan nogle hjælpe mig med at sige konkret hvad de mener med følgende punkter?:
1
Budgetudkast, herunder
2
- Forventet årlig omsætning - (Kan jeg overhoved svare på det, når jeg ikke ved hvor meget jeg kommer til at sælge på min kommende webshop?, eller skal jeg bare skrive et gæt på, hvor meget jeg vil komme til at tjene på 1 år?)
3
- Udgift til forsikring - (Skal jeg have forsikring?)
4
- Afgifter - (Afgifter til hvad?)
5
Hvem der skal forestå regnskabsføring? - (Jeg skrev i den første ansøgning, at jeg godt selv kunne stå for regnskab. Hvorfor vil de ikke godtage det?)
6
Eventuelle risici ved virksomhed? - (Jeg skrev i første ansøgning, at der ikke er nogen risici ved opstart af min virksomhed, da det er en meget lille virksomhed og at jeg maks bruger 4-5 tusind til opstart, hvorfor vil de ikke godtage det?)
- Håber virkelig i vil hjælpe mig! Det vil betyde ALT!
mvh. Erik.
1 det er altid svært med et første budget - men det er bare at gå i krig - hvad tror du/håber du/forventer du at sælge og hvad tror du så dine omkostninger vil være i den forbindelse. Det bliver aldrig præcist men det giver en opfattelse og viser amtet at det er gennemtænkt
2 helt samme svar - hvad bliver dit total salg
3 nej der er ikke lovpligtig forsikring for enkeltmandsvirksomhed - så du kan skrive, at du ikke vil tegne forsikring - eller hvis det nu er noget med risiko, prisen
4 formentlig - Vi har ingen afgifter ud over moms (kunne jo være en virksomhed med sukker, alkohol osv med afgifter)
5 Jeg kan ikke sige hvorfor de spørger men du må jo så bare gentage, at du selv vil stå for det. Når de MÅSKE er skeptiske, så er det fordi det ikke er så helt simpelt med hvad er der fradrag for og hvad er der ikke, moms - importmoms osv - så det er givet en hjælp hvis man har en person der kan det, som står for det, men det er ikke ulovligt at gøre det selv - indgår bare i deres beslutningsgrundlag vil jeg tro
6 Du må bare væve over samme tema som du skrev i ansøgningen - vise, at du har set der ikke er risiko (kunde returvarer - reklamationer - forudbetaling til leverandør som ikke leverer - kunder der ikke betaler - det er en række af de risici som de sikkert vil se du har tænkt over, og taget stilling til
Det er vigtigt at alt sådan er godt dækket - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html
vh John Hannover