Hej. Jeg står til at importere fra England for ca. 5000 kr. Svarende til ca. 50 produkter.
Jeg er under 18, og det vil derfor være et større rod, at starte en virksomhed.
Derfor vil jeg vide om det er muligt at importere varerne, og sælge uden virksomhed. Det skal også siges at jeg ikke regner med at omsætte for 50.000 lige foreløbende i år.
Hvilke fordele og ulemper er der ved hhv. at starte virksomhed og ikke starte virksomhed.
Tak for svar. Så jeg er nødt til at starte en virksomhed? Jeg troede at man kunne omsætte for under 50.000 selvom man var under 18.
det er du ja - den med 50.000 kr er bare momsgrænse - men under 18 - helt forbudt at optræde som virksomhed - du kan jo ikke forpligte dig som en myndig og må ikke kunne stifte gæld og meget mere så du SKAL ha stiftet af en forældre eller dispensation - Med under 50.000 kunne du søge PMV i ansøgningen men det er en biting
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Har du overvejet om dine varer er kopi varer - det er tilladt at handle med kopivarer i England, derfor ER det tit kopier, når du finder en god pris i England!!!
Kopier der importeres i salgsøjemed konfiskeres i tolden.