Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importer fra England uden virksomhed (under 18)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg står til at importere fra England for ca. 5000 kr. Svarende til ca. 50 produkter.

Jeg er under 18, og det vil derfor være et større rod, at starte en virksomhed

Derfor vil jeg vide om det er muligt at importere varerne, og sælge uden virksomhed. Det skal også siges at jeg ikke regner med at omsætte for 50.000 lige foreløbende i år.

Hvilke fordele og ulemper er der ved hhv. at starte virksomhed og ikke starte virksomhed.

Vh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00

der er ikke som sådan bremse på at importere - MEN du må ikke sælge uden CVR = optræde som virksomhed når du ikke er 18 helt enkelt

Du vil heller ikke kunne få betalingsaftale og du vil ha masser af problemer, men det er helt enkelt ulovligt (men måske muligt) http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html som også giver en mulig løsning via forældre

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html som fortæller hvordan man søger dispensation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:27

Enig med John. 

Derudover, skal du være opmærksom på at du skal betale 25% dansk moms på alle dine køb fra UK. (Når du ikke er import- og momsregistreret).

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:46

Tak for svar. Så jeg er nødt til at starte en virksomhed? Jeg troede at man kunne omsætte for under 50.000 selvom man var under 18.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:47

Drissk:

Tak for svar. Så jeg er nødt til at starte en virksomhed? Jeg troede at man kunne omsætte for under 50.000 selvom man var under 18.

Nej du må mig bekendt ikke drive virksomhed før du er 18. 

Så du skal igennem alt papir arbejdet, som John linker til. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47

Jannik, der er vel kun dansk moms hvis den engelske virksomhed er omfattet af reglerne om fjernsalg .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00

Drissk:

det er du ja - den med 50.000 kr er bare momsgrænse - men under 18 - helt forbudt at optræde som virksomhed  - du kan jo ikke forpligte dig som en myndig og må ikke kunne stifte gæld og meget mere så du SKAL ha stiftet af en forældre eller dispensation - Med under 50.000 kunne du søge PMV i ansøgningen men det er en biting

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 05:54

Whiskey:

Jannik, der er vel kun dansk moms hvis den engelske virksomhed er omfattet af reglerne om fjernsalg .

Enig

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:22

Har du overvejet om dine varer er kopi varer - det er tilladt at handle med kopivarer i England, derfor ER det tit kopier, når du finder en god pris i England!!!

Kopier der importeres i salgsøjemed konfiskeres i tolden.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)