Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem betaler fragten til erhvervskunde i udlandet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Apr 14
Indlæg ialt: 13
Fra  DRY & COOL Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger primært til privatkunder fra min webshop, og der betaler kunden selv fragt.

Jeg er nu begyndt at sælge større mængder (undertøj) til udenlandske erhvervskunder.

Indtil nu har jeg ladet kunden betale fragten, men hvad er egentlig kutyme?

Jeg sætter stor pris på noget erfaring i dette!

pft

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker som sådan ikke, at det ene er mere rigtigt end det andet. Hvis dine udenlandske kunder synes din pris er fair ex. fragt, så ville jeg da næsten bare bibeholde det. Alternativt kunne du sige fri fragt ved køb for over x kr. - det er der en del webshops som gør, og det er jo en smart måde at "presse" kunden til at købe lidt mere og så få fragten gratis. :)

Held og lykke med det Wink

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Der er vel ingen kutyme. Det skulle være kundens lands kutyme, og det kan du jo ikke holde styr på med over 200 lande i verden. Jeg synes, at du sætter standarden. Du bør selvfølgelig tydelig angive, at kunden skal betale fragten. Det gør det jo også nemmere både at prisfastsætte og budgettere, hvis du kan se bort fra fragten, lissom man ser bort fra momsen. Især, fordi den er forskellig til forskellige lande. Uffehs' idé vedrørende fri fragt ved køb over en vis størrelse er jo god og jo egentlig bare en rabat.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Normal kutyme er helt klar Ex Works, dvs at kunden selv forstår fragtens via hans speditør. I praksis vil det dog ofte være dig som sælger som vælger fragtfirmaet og fakturere kunden for selve fragten.  Fordel ved Ex Works er at du ikke er ansvarlig for evt. skader eller bortkomst af godset. 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en mindre vognmandsforretning og det er normalen af det er den der bestiller transporten at det er den der betaler, du vil få svært ved at finde en dansk transportør, der vil kører dit gods, når det er modtageren der skal betale transporten, da jeg som vognmand ikke har en jordisk chance for at tjekke denne modtagers økonomiske forhold hvis det eks. er i Rumænien

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)