Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter til netværksarrangementer/faglige arrangementer i regskab?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver enkeltmandsvirksomhed på fuld tid. For at holde dampen oppe er jeg medlem af flere netværk, hvor jeg deltager i generelle netværksarrangementer og faglige arrangementer, der er mere eller mindre relateret til mit forretningsområde. Jeg er meget opmærksom på ikke at trække udgifter af privat karakter fra i regnskabet og har derfor holdt alle disse udgifter ude. Men nu er jeg kommet i tvivl om det er rigtigt og vil høre om der sidder en Amino og ved hvilke retningslinier, der er på dette punkt. Jeg skal sige at jeg først er indmeldt efter firmastart og at jeg møder en del potentielle kunder den vej. Man kan ikke sige at arrangementerne er nødvendige for at jeg kan opretholde min forretning. Men omvendt går jeg udelukkende til disse arrangementer fordi jeg driver egen virksomhed.

Helt konkret drejer det sig om: indmeldelsesgebyr, deltagergebyr til arrangementer, kørsel til/fra netværksmøder og kørsel til/fra andre arrangementer. 

Hilsen Louise E

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 09:14

Det er min opfattelse, at du vil kunne opnå fuldt fradrag for udgifterne, da du kører det som led i driften af virksomheden.

Mvh. Karsten

Fra Veflinge
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:57

netværks udgifter kan normalt fratrækkes som markedsførings omkostninger.

/Jens

Med Venlig hilsen Jens - Jelling.it
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 07:47

Efter hukommelsen: Statsskattelovens §6 stk 1a: Udgifter der er nødvendige for at opnå eller vedligeholde indtægten kan fradrages.

Dette er 'hovedforskriften'. Så hvis dit formål er at tjene penge og det ikke er for egen fornøjelses skyld, så burde udgiften kunne fradrages.

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 19:29

Kontingent udgifter, adgangsbiletter o.s.v. kan fratrækkes på driften, samt på momskonto (i de tilfælde der er pålagt moms).

Kørsel afhænger helt af hvilken skattemæssig status du har din bil i (er det din egen? er det virksomhedens? er det en delebil %-mæssigt?)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:10

Super, tak for hjælpen.

Jeg synes stadig der er en gråzone idet nogle arranmenter er "almen uddannelse" i iværksættertilværelsen og dermed ikke er direkte relateret til min forretning. Måske er jeg bare for regelret?

Bilen er privat og jeg opererer med kørebog. Jeg kan godt se at det ikke fremgår tydeligt. Grunden til at jeg spørger er at jeg hidtil  har betragtet det som privat deltagelse i arrangementer og dermed privat kørsel.

Hilsen Louise E

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 21:14

Er der ikke noget med, at man kan trække medlemsskaber af golfklubber fra? :) I så fald burde du da være på den sikre side ved at trække det fra...

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 21:38

Udgifter "mere eller mindre relateret til mit forretningsområde."

Jamen det er som jeg siger. Eller rettere som statsskatteloven siger i § 6 stk 1 litra a: "Ved Beregningen af den skattepligtige Indkomst bliver at fradrage Driftsomkostninger .. som i Aarets Løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde Indkomsten.."

Det er altså ikke nok at det 'er mere eller mindre relateret'. Det skal være for at skaffe dig indtægt, ellers kan du ikke fradrage udgiften. Medlemskab af golfklubben? Jeg skal ikke afvise at det i nogen tilfælde kan skaffe en indtægt. Men jeg tror snarere at der er talle om skattesvindel. Eller endnu mere sandsynligt: En historie opstået af misundelse mod de rige iværksættersvin der skovler penge ind uden at røre en finger.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)