Hej alle Aminoer Lige et hurtigt spørgsmål!
|
Hej!
Ja under 50k i en 12 måneders periode løbende.
Ja..du skal betale skat af overskud.
/Peter
Hej alle Aminoer Lige et hurtigt spørgsmål!
|
Hej!
Ja under 50k i en 12 måneders periode løbende. Ja..du skal betale skat af overskud.
/Peter
|
kun skat af overskud? Det angives vel bare på selvangivelsen? Men jeg må trække alle udgifterne fra inden jeg melder overskudet? |
Hej!
Ja...skat af overskud. Ja....det er overskuddet(netto) omsætning fratrukket udgifter. Du skal lave et regnskab, som du har liggende, såfremt SKAT ønsker at se det. Ja..du angiver resultatet på selvangivelsen.
/Peter |
Jeg troede, det var 50K/regnskabsår. Skal jeg momsregistreres allerede i januar, hvis jeg eksempelvis har omsat for 40K i andet halvår af 2007 og forventer en omsætning på 40K i første halvår af 2008? Mvh. Jakob |
Hej! Ja, det skal du. Det er meger vigtigt, at du får det gjort, idet du ellers skal betale salgsmoms af de første 50k også.
/Peter |
Super tak Peter lige et spørsmål mere! Hvis jeg køber noget med af en privat og vidersælger det til en virksomhed skal jeg så sælge det UDEN moms på kviterring også må sælger bare "undvære" den købsmoms? |
Efter et hurtigt kik på skat.dk, kan det jo ikke være anderledes. Tak fordi du bragte det op. Det må jeg hellere få klaret til januar. Mvh. Jakob |
Du kan ikke trække momsen, når du køber af en privat. Ja du sælger med moms til køber. Du kan trække moms af købet, men køber kan ikke træke momsen, hvis han er privat.
/Peter |