Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Ny hjemmeside eller optimere eksisterende systemer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med at min kæreste arbejde med babysvømning er jeg kommet lidt indover for at hjælpe med at få det til at køre 

Nu er vi så småt kommet igang og næste skridt bliver at få deres online marketing op at køre. 

Hun arbejder for East Kildebride badet som har deres egen hjemmesidehttp://www.eastkilbride.dk/

Den har jeg ingen adgang til at rette på selv. Og selv de som har snakker om at den er svær at få til at fungere. 

Selve babysvømning ligger i et system der hedder klubmodul udviklet til danske sportsforeninger. http://www.eastkilbride.klub-modul.dk/cms/ShowContentPage.aspx?ContentPageID=1

Her har jeg fuld adgang til. 

Mit spørgsmål. Kan klubmodul systemet optimeres til at være godt for SEO eller ville det være smartere at lave en seperat hjemmeside og så kun bruge klubmodul til tilmeldinger og betaling?

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min umiddelbar bedste vurdering vil være at der bliver opbygget en ny hjemmeside på eastkilbride.dk .

Årsagen til dette?

  • Siden bør være mobilvenlig da Google nu basere din pagerank ved søgninger på mobile enheder på dette også.
  • Du får fuld kontrol over hvad og hvordan du vil lave din SEO
  • Du kan få et mere nutidigt design

Og baseret på at det er babysvømning, så vil jeg (uden at vide det med sikkerhed) tro at 8/10 der tilgår siden er personer med smartphones som laver deres søgninger herpå.

Så jeg ville helt klart til enhver tid anbefale at den får en ny side, og så at selve bookingen foregår via klub-modul som et eksternt link (såfremt det ikke kan implementeres direkte via api eller lign).

Hvis du ikke selv har kompetencer til at lave en side som denne, kontakt mig da gerne eventuelt med et telefonnr eller email, så tager jeg gerne en god dialog med dig.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig - ny hjemmeside er vejen frem...

Årsagen er, at hjemmesiden på eastkilbride.dk er baseret på, er bygget i en +7 år gammel platform, nemlig Joomla 1.5. Og hvorom den KAN bringes til at performe godt i søgemaskinerne, så bliver det en lang og smertefuld process - og den vil altid få svært ved at konkurrere med nye frameworks, som både er responsive og understøtter performanceoptimerende tenikker som Joomla 1.5 aldrig kommer til.

Og hvis du til og med ikke har adgang til at kunne rette i Joomla installationen, så er opgaven dødfødt :)

SÅ jeg vil anbefale, at man/I overvejer opbygning af en ny side, på tidssvarende platforme som fx. Joomla 3.4.x der er baseret på Bootstrap, voldsomt forbedret SEO performance, responsiv (tilpasser sig automatisk mobile platforme) og MEGET lettere at gå til end de gamle Joomla-versioner, som du også selv har hørt, kan være lidt udfordrende at arbejde med :)

Hvis du skulle ønske en dialog vedr. udarbejdelse/pris af ny hjemmeside, skal du naturligvis være velkommen til at kontakte mig også - så har du i det mindste et sammenligningsgrundlag, hvis du/I vælger den retning.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hælder også mest mod en ny side. 

Som sagt har jeg ingen adgang til at lege med eastkildebride.dk der skal alt gennem kommunens it folk. 

Valget er derfor

Opdatere klubmodul såfremt det kan lade sig gøre 

eller

Ny side og så ned gradere klubmodul til kun at være betalings/tilmeldingsmodul

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Awork webbureau Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du hælder imod en ny side, kan jeg anbefale dig at klikke ind på www.awork.dk og se om nogle af løsningerne frister dig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen input til om klumodulsystemet kan optimeres?

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ikke ud til, at der er så pokkers meget at optimere på - men hvis du har adgang dertil, og har mulighed for at indtaste tekster etc., så vil det naturligvis hjælpe en smule. Men da klubmodulet jo ligger på en anden host/URL, så vil det nok ikke smitte meget af på hjemmesiden....

Men hvis du kan, så overvej nogle tekster med brug af H1 & H2 (som inkluderer vigtige søgeord), og spørg udviklerne om de kan etablere noget der ligner SEF URL's. Ligeledes vil det også hjælpe med nogle vigtige søgeord i dine sidetitler.

Men jeg tror desværre du får svært ved, at få det til at "ranke" i søgeresultaterne da der ikke er så pokkers meget at arbejde med :(

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Henrik

Jeg går tilbage til dem med besked om at vi skal have lavet en ny hjemmeside som så kan køres op mod klubmodul 

Kender du evt andre tilmeldingsmoduler som spiller med joomla?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Awork webbureau Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville det måske nok kunne. Men i sidste ende vil det være billigere få lavet det i en ny hjemmeside hos www.awork.dk, da det er dyrt og tidskrævende at rette i en eksisterende løsning. Desuden vil løsningen kunne tilpasses dine præcise behov ved en ny hjemmeside fremfor en opdatering. Samtidig kan hjemmesiden gøres mobilvenlig og få et nyt eller beholde det nuværende design.

Du kan kigge på hjemmesiden eller skrive direkte på smb@awork.dk

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)