Ud fra mange samtaler med folk jeg gennem tiden har lært at kende på Google ved jeg at holdningen til SEO er meget blandet. Nogle har et yderst pragmatisk forhold til det - lidt ligesom pressen har til PR-folk og spindoktorer. Andre har et mere anspændt forhold. Og begge typer findes i såvel administration, orgnisk teknik, adwords og deres andre serviceområder.
En fyr som Matt Cutts, der er chef for bl.a. spam-gruppen på
Google, er en af dem der har et stille og roligt forhold til
SEO og
SEM. Han har ved flere lejligheder anderkendt værdien af dygtige SEO''ere. Vi er så bare ikke altid enige om hvad "dygtig" er :) Men han er aldrig bleg for at snakke med os, svare på vores emails osv. Min gode ven, og radiomedvært, David Naylor blev endda inviteret ind i "det helligste" på Google sammen med et par spam-venner ved deres sidste fest i August, hvor alle var, og hang ud der til kl. 3 om morgnen sammen med Matt, Sergy og Larry (stifterne!). I sådan en situation er det virkelig bare 6 nørder der hygger - og det synes jeg er fedt kan lade sig gøre. Naturligvis prøve begge parter om de kan lokke lidt hemmeligheder ud af den anden - men det er yderst venskabeligt.
David DaNucci, som leder AdWords i USA, kan også godt se værdien i de mange SEO og SEM virksomheder. han kan jo se hvor mange nye accounts vi skaffer - vi er en meget effektiv ekstension til Googles sales og -support force.
Det betyder ikke, at der ikke er mange paradokser tilbage - men det oplever begge parter sikkert :)