Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense - Undrer mig lidt..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har "for sjov" smidt Adsense ind på www.sexskolen.dk men de annoncer Google smider efter mig er slet ikke relevnte for sidens indhold.

Har jeg misforstået konceptet?
 
 
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

En regel hos google er bla. ingen ''adult'' content på dit site.
Udover at have ''adult'' content på din side har du ovenikøbet
et ''fyord'' i domænet.  Jeg kender ikke til googles håndtering mht.
tjekop af ok sider contra ''fy'' sider - men i såfald de har auto tjekop
på det - kunne visse ord feks ''sex'' i dit domæne jo sagtens være en grund.
Bare et bud ;).
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen gange skal man læse hvad man trykker sig igennem ved indgåelse af aftaler. Tak for svaret ;-)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var så lidt. Men som sagt bare et bud og måske helt forkert.
Dog fik du da det ud af det, at du blev klar over en af deres mange regler

Jeg vil da gerne kaste bolden videre til eksperterne - og muligvis vi kan få den ''rigtige'' forklaring på hvorfor - Derudover om google overhovedet kører med et autofilter mht. adsense.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man overskrider de retningslinier Google har sat, risikere man at hele kontoen (det pågældende publisher ID) lukkes - og de penge der så stadig står som ubetalt er tabt. Og det ville jo være sur røv, hvis det skete :)

Det foregår dog ikke automatisk. Det er også derfor du ofte kan finde sites som falder indenfor de kategorier Google ikke vil have med. Det skyldes, at når du først er godkendt kan du placere AdSense på et hvilket som helst af dine sites. Men opdager Google det (tilsyneladende oftest manuelt) ryger du som sagt ud af programmet.
 
Man kan så undre sig over, at Google tillader adult og gambling annoncer (til en hvis grad) i deres contextuelle netværk så de faktisk viser annoncer på disse sites - omend de falder udenfor deres rægelset. Men det er blot et mere af de mange paradokser ved Google :)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel.

Jeg er efterhånden holdt op med at undre mig over googles adfærd
I visse tilfælde kunne det jo nærmest give en hovedpine.
I bund og grund er det vel ''take it or leave it''. Det er jo forretning.

Det helt store paradoks (når du nævner paradokser) er vel netop det, at de både skal stille den alm. bruger af google tilfreds mht. søgeresultater (bla. derfor denne hårde linie mht. regelsæt overfor siteowners - SEO) - og samtidigt er afhængige af siteowners.
Min umiddelbare opfattelse er, at google ikke er synderligt glade for SEO-folk og i det hele taget optimering af sider. Forstået på den måde, at jo færre SEO jo flere kroner i deres adwords. Problemet er jo så her, at siteowners har brug for SEO da der jo kun er x antal plads på side 1 af google - og her opstår deres aller største paradoks, som jeg ser det.


 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra mange samtaler med folk jeg gennem tiden har lært at kende på Google ved jeg at holdningen til SEO er meget blandet. Nogle har et yderst pragmatisk forhold til det - lidt ligesom pressen har til PR-folk og spindoktorer. Andre har et mere anspændt forhold. Og begge typer findes i såvel administration, orgnisk teknik, adwords og deres andre serviceområder.

En fyr som Matt Cutts, der er chef for bl.a. spam-gruppen på Google, er en af dem der har et stille og roligt forhold til SEO og SEM. Han har ved flere lejligheder anderkendt værdien af dygtige SEO''ere. Vi er så bare ikke altid enige om hvad "dygtig" er :) Men han er aldrig bleg for at snakke med os, svare på vores emails osv. Min gode ven, og radiomedvært, David Naylor blev endda inviteret ind i "det helligste" på Google sammen med et par spam-venner ved deres sidste fest i August, hvor alle var, og hang ud der til kl. 3 om morgnen sammen med Matt, Sergy og Larry (stifterne!). I sådan en situation er det virkelig bare 6 nørder der hygger - og det synes jeg er fedt kan lade sig gøre. Naturligvis prøve begge parter om de kan lokke lidt hemmeligheder ud af den anden - men det er yderst venskabeligt.
 
David DaNucci, som leder AdWords i USA, kan også godt se værdien i de mange SEO og SEM virksomheder. han kan jo se hvor mange nye accounts vi skaffer - vi er en meget effektiv ekstension til Googles sales og -support force.
 
Det betyder ikke, at der ikke er mange paradokser tilbage - men det oplever begge parter sikkert :)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 04:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke i tvivl om, at google  er forretningsmæssigt dygtige og at deres holdning er, at der skal være en bid af kagen til div. parter. Det er blot sund politik. Men jeg er heller ikke mere naiv end at jeg fornemmer at de gerne vil være den part, som bestemmer hvem der må spise med ved bordet.

PARADOKSET
Der hvor jeg mener paradokset er (og altid vil være) er jo at de er dybt afhængige af brugeren. Bruger skal passes og plejes 100% (kvalitet af sider, prøve at holde google ren og overskuelig osv.). Omvendt har de jo så brug for indhold i indexet - altså iværksætteren,SEO-kunstneren,udvikleren osv. Det er her de er nødt til at sanktionerer/regelsætte. Reglerne er jo basalt set sat og fødes udfra det niveau  hvor deres teknikker p.t befinder sig.
De vil nok aldrig finde den ønskelige formel/teknik, som udfrier deres ønske om både kvalitative links og nemt overblik til brugeren samtidigt med tilfredse udviklere på den anden side. Det er for mig at se en uendelig kamp og dilemma (paradoks) - og min umiddelbare vurdering er, at de stadigvæk løser disse problemer ved at ramme endnu hårdere og dybere mht. regler og dikteren. Møllehjulet snurre.



Side 1 ud af 1 (8 indlæg)