Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vil fortælle mig lidt om Tags?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære medaminoer,

Er der nogen der på letforståeligt dansk (dansk for it-dummiesGeeked) kan fortælle mig det grundliggende om tags?

Hvad er tags?

Hvad er formålet?

Hvordan benytter man tags?

Er der mere jeg bør vide og tags, i forhold til min hjemmeside?

Med venlig hilsen

/skou

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:29

Tags eller metadata er informationer om objekter, som ligger adskilt fra objekterne og beskriver disses struktur. Indenfor kollaborativ kategorisering, hvor man bruger frit valgte keywords, er tags beskrivelser som brugerne sætter på objekterne.

Og fra den engelske wikipedia her

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:51

Man kan fx. have tags på sin hjemmeside*, følgende er et eksempel:

<meta name="keywords" content="iværksætter, selvstændig, moms, skat, marketing, salg, PR" /> 

Her fremgår det af navnet at formålet er at liste keywords for den pågældende side og indholdet i content er så de pågældende keywords. Disse keywords kan så bruges af dem der besøger siden til at finde ud af hvad siden handler om. Fx. kan Googles indexeringsmaskine vælge at tildele (eller ikke tildele) siden værdi på baggrund af disse keywords.

*) Faktisk kan en hjemmeside ikke ikke eksistere uden tags (HTML tags), men det lyder som om det er meta-tags du spørger til.

Mvh Jesper

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 19:42

Hej der

Tak for svarene.

Jesper de ting du skriver lyder meget klogeGeeked og jeg tror det er det jeg gerne vil vide mere om. Men jeg er nødt til at have det skåret mere ud i pap Huh?

Kan du kort fortælle mig, hvad forskellen er på tags  og meta-tags?

Hvordan kommer tags og meta-tags ind på min hjemmeside? Kommer de automatisk? eller kan eller skal jeg selv tilføje dem? og hvis jeg selv skal tilføje dem, hvordan gør jeg det?

Ja, jeg ved at det er mange spørgsmål og at det sikkert er almen viden for de fleste af jer, men jeg ved af erfaring, at jeg kan læse og læse om det her uden at forstå en pind. At læse om seo på almindelige computersider, svarer for mig til, at de er skrevet på arabisk, altså endnu et sprog jeg ikke forstår!

Jeg takker for jeres hjælp og ikke mindst jeres tålmodighed!

/skou

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:02

Uanset om det er HTML-Tags eller tags i en Tagcloud eller graffitti tags så handler det om det samme.

Et tag er en beskrivelse eller en del af en opsummerende beskrivelse af form og/eller funktion af et givet objekt eller fænomen.

I Metatags er det altså opsummerende ord (tags) som hver for sig tilkender nogle kendetegn eller unikke kvalititeter ved form eller funktion - i kombinationen af metatagsene opnår man derved en form for mening i kort (opsummerende) form.

Det samme gør sig egentlig gældende ved HTML-tags - istedet for en masse kode så slipper du med at skrive relativt simple tags som kan fortolkes og manipuleres ud fra deres opsummerende beskrivelse.

Graffiti malerne der tagger deres kaldenavn gør det også som en opsummerende beskrivelse af hvad de er eller hvad de repræsentere og når deres tag pryder flere af deres "malerier" opstår der en forklarende og opsummerende funktion i brugen af et tag. De såkaldte Taggere med bande relationer osv. i storbyerne i udlandet gør det samme, men med en lidt anden mening - istedet for 4 siders advarsler om at holde sig væk bliver det få ord de udgør altså også en opsummerende beskrivelse af det reele objekt eller fænomen.

Det var så et forsøg på en defininition - og vel egentlig også bare det der står i de første links jeg postede til wikipedia.

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 21:16

Hej Ronnikc

Det kan godt være at linket siger det samme, men nu forklarede du det så jeg kunne forstå det. Yes Tak for det. Hvordan tillægger jeg så disse tags til min hjemmeside?

Ja, ja bare kald mig SpørgeJørgen Smile

/skou

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:39

Hvordan ændrer du de andre ting på hjemmesiden som tekster, varer m.m.? Det er ret individuelt fra system til system. 

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)