|
Du kan læse lidt om registring af .fo domæner her http://www.nic.fo/ der er nogle krav der skal opfyldes. Jeg ved ikke lige hvem du skal vælge til det.
Jeg hæfter mig ved at du, som så mange andre efterlyser et billigt webhotel til dit domæne. Jeg vil gerne spare dig for en masse ærgelser senerer hen ved at fortælle dig at der er en grund til at det nogen steder koster 9kr om måneden og andre steder flere hundrede.
Der er mange parametre du skal tage hensyn til. Det er selvfølgelig super vigtigt at hosten understøtter det shopsystem du har valgt, altså skal der være MSSQL eller MySQL database, bestemte phpversioner, asp eller noget helt andet for at det overhovedet fungere. Når du har fået det tekniske på plads så skal du tænke på hvad du vil med din shop. Er det en lille "hobbyting" eller vil du gerne have en vis indtjening i den? De billige webhoteller ligger på servere med mange brugere og det har betydning for den hastighed din webshop kører med, og da mange mennesker er utålmodige så kan du spørge dig selv om du har råd til at spare?
Så er der support når du ikke er så skrap til det, som du selv siger, så skal du i særdeleshed overveje om du kan leve med emailsupport med 24 timers responstid som ikke er unormalt eller om du vil have telefonisk døgnsupport, jeg vil nok anbefale det sidste eller i hvertfald en mellem ting med telefonsupport i normal åbningstid.
En lille tanke jeg ikke kan lade være med at tænke er hvis ikke man tror man kan tjene de måske 500 det koster om mdr at have en god host med betalingsgateway, kan det så overhovedt betale sig at lave en shop?
Selv om der ikke lige er nogen svar til dig så håber jeg du kan bruge ovenstående til noget alligevel.
Held og lykke med projektet.